نمازخوان تربیت کنیم/ شهرک‌هایی ساخته شده که فاقد مسجد است
کد خبر: 3781621
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

نمازخوان تربیت کنیم/ شهرک‌هایی ساخته شده که فاقد مسجد است

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید به هنگام ایجاد شهرک‌ها به مجموعه فرهنگی آن هم توجه داشت، بعضی از شهرک‌ها ساخته می‌شود که فاقد مسجد است.

علاوه بر ساخت مساجد، باید نماز خوان نیز تربیت کنیم / شهرک هایی ساخته شده که فاقد مسجد است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در اجلاس استانی نماز در تالار جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: در اسلام هیچ عبادتی مانند نماز وجود ندارد که این همه برای آن تبلیغ شده باشد ، اگر ما محاسبه کنیم می بینیم روزانه چند بار برای نماز تبلیغ کردیم.

وی با بیان اینکه که ساخت مسجد و نماز خانه‌ها بعنوان یک مرکز عبادی خیلی مهم است، بیان کرد: علاوه بر ساخت مساجد و نماز خانه ها، باید نماز خوان تربیت کنیم و نماز خوان‌ها را زیاد کنیم.

امام جمعه تبریز تشریح کرد: باید به هنگام ایجاد شهرک‌ها به مجموعه فرهنگی آن هم توجه داشت، بعضی از شهرک‌ها ساخته می شود و آن چیزی که وجود ندارد مسجد است.

وی در ادامه افزود: اگر کسی را با اجبار وادار به نماز کنیم نقش منفی دارد، اما مدیران ادارات باید کارکنان را تشویق به نماز جماعت بکنند و برای آن ها هدایایی را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه ساخت نمازخانه و مسجد هم مهم است ولی همه باید برای رونق بخشیدن به صفوف نماز و تربیت نمازگزار تلاش کنیم، افزود: نماز ستون دین است ولی نمازی که از روی اطاعت خداوند اقامه شود نه از روی رفع تکلیف، لذا این موضوع در تربیت فرزندان و نسل جوان به کار گرفته شود.

گفت: هر کس در حوزه کاری خود می‌تواند نماز را تشویق کند، نماز ستون دین است، نمازی که از روی اطاعت خداوند باشد نه از روی تکلیف، موقع نماز باید تمام اعضا و جوارح بدن ،در اطاعت خداوند باشد.

امام جمعه تبریز حضور نسل جوان در نماز جمعه را هم بسیار مفید دانست و خاطرنشان کرد: جوانان باید برای حضور پررنگ‌تر در نمازجمعه ترغیب شوند که آموزش و پرورش در برخی از مدارس، این کار را آغاز کرده است.

انتهای پیام

captcha