نقش آرامش در سعادت و بدبختی انسان‌
کد خبر: 3781720
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

نقش آرامش در سعادت و بدبختی انسان‌

گروه معارف - امام جمعه شهر سردرود، گفت: آرامش و امنیت نقش بسیار مهمی در سلامت و بیماری فرد و جامعه و سعادت و بدبختی انسان‌ها دارد.

نقش آرامش در سعادت و بدبختی انسان‌

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه شهر سردرود در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اگر بخواهیم آسایش را در زندگی معنا کنیم؛ یعنی این‌که در زندگی‌های ما پول و ثروت و رفاه و تجملات بسیار زیاد یافت می‌شود ولی چیزی که ابداً یافت نمی‌شود، همان امنیت و آرامش در درون زندگی است، زیرا آرامش و امنیت و همچنین اضطراب و دلهره نقش بسیار مهمی در سلامت و بیماری فرد و جامعه و سعادت و بدبختی انسان‌ها دارد. قرآن رویکرد توحیدی را در زندگی، یگانه راه دستیابی به امنیت روح و روان می‌شمارد.
وی با استناد به آیه ۱۸۹ سوره اعراف «هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا فَلَمَّا تَغَشَّاهَا حَمَلَتْ حَمْلًا خَفِيفًا فَمَرَّتْ بِهِ فَلَمَّا أَثْقَلَتْ دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُمَا لَئِنْ آتَيْتَنَا صَالِحًا لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرِينَ» بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: اوست خدایی که همه شما را از یک تن بیافرید و از نوع او نیز جفتش را مقرر داشت تا به او انس و آرام گیرد و چون با او خلوت کرد باری سبک برداشت، پس با آن بار حمل چندی بزیست تا سنگین شد، آن‌گاه هر دو خدا و پروردگار خود را خواندند که اگر به ما فرزندی صالح و تندرست عطا کردی البته از شکرگزاران خواهیم بود.
حجت‌الاسلام جلیلی، از ذکر و یاد خدا به‌عنوان بنیادی‌ترین عامل در زندگی یاد کرد و ادامه داد: ذکر خدا،‌ صرف ذکر زبانی نیست بلکه منظور ذکر دل است؛ یعنی همواره باید به یاد خدا بودن و در همه‌ امور به او فکر کردن. البته اگر کسی در عین رفاه یاد خدا را فراموش نکند و به غفلت مبتلا نشود و به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کند و از دنیا‌طلبی و حرص و تعلقات مادی خود را برهاند، می‌تواند از کیمیای آرامش برخوردار باشد.
امام جمعه شهر سردرود، ضمن بازگو کردن مهم‌ترین ویژگی‌های انسان سالم یادآور شد: احساس امنیت و آرامش از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان سالم و زمینه‌ساز رشد و كمال اوست.
وی با اشاره یه فرموده امیرمؤمنان علی(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: گرفتاری‌های پی درپی را با دعا دور کنید.
حجت‌الاسلام جلیلی، نگاه دینی را از عوامل آرامش در زندگی دانست و تأکید کرد: نگاه دینی، نگاه اُخروی و سبک زندگی منجر به آرامش انسان خواهد شد.

انتهای پیام

captcha