مصونیت نظام اجتماعی در گرو فراگیر شدن فرهنگ شهادت است
کد خبر: 3781768
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

مصونیت نظام اجتماعی در گرو فراگیر شدن فرهنگ شهادت است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: پاسداری و تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و برای مصونیت‌بخشی به نظام اجتماعی باید این فرهنگ فراگیر شود.

مصونیت نظام اجتماعی در گرو فراگیر شدن فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار خانواده شهید عبدالصمد امام پناه، گفت: پاسداری و تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و برای مصونیت‌بخشی به نظام اجتماعی باید این فرهنگ فراگیر شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و انتشار خاطرات شهدا در قالب‌های مختلف هنری یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: آموزش و پرورش یکی از کانون‌های تربیت جامعه هست که می‌تواند دانش‌آموزان را از سنین پایین با این فرهنگ آشنا کند.

امام جمعه تبریز افزود: تجلیل از خانواده شهدا خصوصاً مادران و پدران داغ‌دیده یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان به‌واسطه آن نام و یاد شهدا را در اذهان عمومی زنده نگه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه والدین شهدا الگویی از صبر و استقامت هستند، ادامه داد: پدران و مادران شهدا با قلبی مطمئن جگر گوشه‌های خود را در راه وطن و اسلام تقدیم ایران عزیز کرده‌اند.

وی ایجاد موزه دفاع مقدس را از دیگر راه‌های بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بر‌شمرد و گفت: آشنایی نسل جدید با این مراکز و همچنین سفر آن‌ها به مناطق علمیاتی در قالب اردوهای راهیان نور، فرهنگ به جا مانده از جبهه‌های حق علیه باطل را در جامعه ما فراگیر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همرزمان شهدا را بهترین راویان روزهای سخت نبرد دانست و گفت: تمام تلاش دشمن بر این است که در قالب جنگ نرم اهداف شهدا را وارونه جلوه دهد و روحیه شهادت‌طلبی را بین نسل جدید از بین ببرد اما فرزندان همان شهدا که امروز در راستای پیشبرد اهداف انقلاب حرکت می‌کنند به تأسی از همان فرهنگ در جبهه مقاومت اسلامی نقشی جاودانه زده‌اند و دشمن را پشت خاکریزها زمین‌گیر کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha