نمایش خشت سفالی مزین به نام امام رضا(ع) و قرآن سفالی در سمنان
کد خبر: 3781796
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

نمایش خشت سفالی مزین به نام امام رضا(ع) و قرآن سفالی در سمنان

گروه اجتماعی - مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از نمایش اثر سفالی خشت مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و نیز قرآن سفالی در نمایشگاه بزرگ تولیدات فرهنگی ـ هنری هفته قرآن و عترت این استان خبر داد.

نمایش خشت سفالی مزین به نام امام رضا (ع) و قرآن سفالی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز، 26 دی در جمع خبرنگاران از نمایش اثر سفالی خشت مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) و نیز قرآن سفالی در نمایشگاه بزرگ تولیدات فرهنگی هنری هفته قرآن و عترت این استان خبر داد و افزود: این اثر در شمار ظریف‌ترین خشت‌های سفالین جهان است که معرف هنر ایران اسلامی است و در سال آتی در رکوردهای گینس به ثبت خواهد رسید.

وی ادامه داد: این آثار توسط حبیب‌الله دانایی‌فرد هنرمند سفالگر مطرح مهدیشهری تولید و ارائه شده است که خشت مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا‌(ع) در ابعاد ٣٠ در ٣٦ با ضخامت دو دهم میلی متر به نازکی تیغ موکت بری با خاک رس از نوع گل حنایی سنگسر ساخته و ارائه شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه قرآن سفالی نیز از جزء اول سوره بقره در ١٣ برگ و هر برگ با ابعاد ٢٠ در ٣٠ با ضخامت سه و نیم میلیمتر ساخته شده  یادآور شد: این قرآن به‌صورت نقش برجسته پشت و رو کار تولید شده است.

به گفته وی نمایشگاه بزرگ هفته قرآن و عترت استان سمنان شنبه آینده 29 دی در گالری مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان برپا می‌شود که این نمایشگاه به مدت پنج روز دائر خواهد بود و ده‌ها اثر فرهنگی و هنری هنرمندان استان سمنان با موضوعات قرآن وعترت در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha