بالا بودن شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی در میان مخاطبان نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3781813
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

بالا بودن شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی در میان مخاطبان نمایشگاه قرآن

گروه سلامت ــ عضو گروه پژوهشی قرآن و سلامت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بالا بودن شاخصه‌های کیفیت و سبک زندگی اسلامی مخاطبان نمایشگاه‌ قرآن نسبت به میانگین سطح جامعه خبر داد.

بالا بودن شاخصه‌های کیفیت زندگی در میان مخاطبان نمایشگاه قرآنمحسن رفیع‌خواه، روانشناس و عضو گروه پژوهشی قرآن و سلامت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا، از انجام پژوهشی برای بررسی شاخصه‌های کیفیت زندگی و سبک زندگی اسلامی در میان مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و اظهار کرد: در این پژوهش که در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن از سوی گروه پژوهشی قرآن و سلامت وابسته به مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم آغاز شد، پس از بررسی داده‌ها و تحلیل آنها، نتایج حاکی از بالا بودن سطح کیفیت زندگی و سبک زندگی اسلامی مخاطبان نمایشگاه قرآن در مقایسه با میانگین افراد جامعه بود.
 
وی با بیان اینکه این پژوهش در نمونه‌ای با میانگین سنی ۳۷ سال انجام شد، گفت: بررسی درون گروهی شرکت‌کنندگان نشان داد که افراد متأهل و افراد دارای تحصیلات بالاتر از کارشناسی از کیفیت زندگی مطلوب‌تری برخوردار بودند.
 
رفیع‌خواه یادآور شد: بررسی جزئی‌تر شاخصه‌های کیفیت زندگی بیانگر آن بود که از بین مؤلفه‌های جسمانی، اجتماعی، روانشناختی و محیطی، بالاترین نمره مربوط به مؤلفه جسمانی با میانگین ۷۰.۸۰ از ۱۰۰ بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مطالعه مؤلفه‌های محیطی، اجتماعی و روانشناختی به ترتیب با میانگین نمرات «۶۲.۲۸»، «۶۱.۳۷» و «۶۰.۴۸» در رتبه‌های بعدی قرار داشتند، به بیان دیگر از بین مؤلفه‌های چهارگانه کیفیت زندگی براساس پرسشنامه مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی، بیشترین رضایت مربوط به مؤلفه اجتماعی بوده است.
 
وی افزود: در این پژوهش همچنین بیش از ۱۰۰ نفر از مراجعه کنندگان بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور داشتند که ۶۶ درصد آنان را بانوان و ۳۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.
 
انتهای پیام
captcha