روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور به فراخوان گذاشته شد
کد خبر: 3781815
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور به فراخوان گذاشته شد

گروه فرهنگی - رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تعیین روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور به فراخوان گذاشته شد.

روز فرهنگی ارومیه برای ثبت در تقویم رسمی کشور، به فراخوان گذاشته شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارومیه، حسین بخشایشی بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری 31 مرکز استان کشور به‌ عنوان نمادهای تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تقویم رسمی کشور از طریق طرح در شورای فرهنگی کشور و نظر به اهمیت این اقدام در راستای تقویت هویت ملی کشور، شورای اسلامی شهر و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در همین راستا جلسه‌ای جهت دریافت نظرات صاحب‌نظران، اساتید و پژوهشگران برای تعیین روز فرهنگی ارومیه برگزار کرد.
وی ادامه داد: در این نشست روز ولادت یا روزهای منتسب به مشاهیری همچون شیخ صفی‌الدین اورموی، حسام‌الدین چلبی اورموی، شیخ یزدانیار اورموی، محدث اورموی، پروفـسور جلال افشار، آیت‌الله عسگرآبادی، امیرتومان مطرح شد و مقرر شد علاوه بر گزینه‌های ذکر شده، نظرات عموم شهروندان نیز احصا و بررسی شود.
بخشایشی بیان کرد: همچنین نظرات متفاوتی از جمله پایان بلوا و ناامنی‌های طول تاریخ ارومیه که از آنان به‌عنوان تولد دوباره این شهر یادشده، سکونت کلبعلی‌خان و ایل افشار در ارومیه و همچنین فصول خاصی از سال که طبیعت این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از سوی حضار به‌عنوان گزینه مناسب برای روز فرهنگی ارومیه پیشنهاد شد.
وی با اشاره به نمونه‌های موجود روز فرهنگی، بیان کرد: از آنجا که نام شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا با همدان ارتباطی در هم تنیده دارند، زادروز وی اول شهریور، روز همدان نامگذاری شده است و در سنندج روز ششم اردیبهشت سال 1046 هـ.ق در زمان شاه صفی، سلیمان‌خان اردلان، مرکز حکومت را از قله‌های حسن‌آباد و پالنگان در جنوب سنندج، به شهر سنه منتقل کرد و همچنین شیرازی‌ها نیمه بهار (15اردیبهشت) را به عنوان روز فرهنگی خود انتخاب کردند.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: در این راستا همه شهروندان و صاحبنظران می‌توانند گزینه‌های پیشنهادی خود را در قالب ذیل تهــیه و به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی ارسال نمایند.
انتهای پیام

captcha