حضور نویسندگان نوقلم در جشنواره داستان‌نویسی «ماه مجلس»
کد خبر: 3781826
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

حضور نویسندگان نوقلم در جشنواره داستان‌نویسی «ماه مجلس»

گروه ادب ــ مدیرعامل به‌نشر با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی با موضوع «مدرس، ماه مجلس» گفت: این جشنواره با هدف معرفی شهید آیت الله مدرس، پرچمدار سیاست و دیانت، کشف و پرورش استعداد‌های ادبی و ارتباط با نویسندگان و اهل قلم برگزار می‌شود.

حضور نویسندگان نوقلم در دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی «ماه مجلس»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با بیان اینکه این جشنواره از سوی مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی و با همکاری به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به داستان‌نویسی در رابطه با زندگی و ویژگی‌های شخصیتی این بزرگمرد عرصه سیاست و دیانت اختصاص دارد، اظهار کرد: شهید آیت‌الله مدرس برجسته‌ترین نماینده‌ای است که در آغازین سال‌های مشروطه، از دوره دوم تا پایان دوره ششم در مجلس شورای ملی حضور یافت، این مجاهد نستوه با اقدامات و عملکرد خود در مقابل استبداد و استعمار، نامی جاودان برجای گذاشت؛ به طوری که در میان شخصیت‌های معاصر هیچ کس را مانند او سراغ نداریم که آن همه مورد توجه و تکریم حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفته و بر شناختن و شناساندنش تأکید شده باشد.

وی افزود: بدون تردید شخصیت آن فقیه توانا، سخنور چیره‌دست و سیاستمدار آگاه، فراتر از اوصاف نماینده مجلس بود. زیرا در کنار نمایندگی مجلس کار علمی هم انجام می‌داد، از این رو مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی با همکاری به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در راستای معرفی این بزرگ پرچمدار سیاست و دیانت، کشف و پرورش استعداد‌های ادبی و ارتباط با نویسندگان و اهل قلم، دومین فراخوان ملی داستان نویسی را با موضوع «مدرس، ماه مجلس» برگزار کرده است.

سعیدی با اشاره به اینکه موضوع اصلی داستان‌های ارسالی جشنواره برگرفته از زندگی، ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد شهید مدرس به عنوان الگو با توجه به نیاز‌های مخاطب و شرایط امروز جامعه است، افزود: سیره عملی، سبک زندگی، ویژگی‌های شخصیتی، ایام زندگی، تبعید تحصیل، شهادت و زیارت‌گاه شهید مدرس از جمله این موضوعات است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد، شرایط پذیرش آثار را در قالب داستان کوتاه دانست و گفت: داستان‌های منتخب جشنواره، ویرایش شده و در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

به گفته سعیدی جوایز دومین جشنواره داستان‌نویسی «ماه مجلس» برای نفر اول ۶۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال خواهد بود.

مدیرعامل به‌نشر یادآور شد: نویسندگان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل و یا روی CD حداکثر تا ۳۰ بهمن ۹۷ به پست الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی Aqr.modarres@gmail.com و یا به آدرس خراسان رضوی، شهرستان کاشمر، مجتمع فرهنگی شهید آیت الله مدرس(ره) ارسال کنند.

وی در پایان گفت: بازخوانی و انتخاب آثار ۱۵ اسفند ۹۷ انجام و نتایج از طریق سایت به نشانی www.shahidmodarres.com اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha