بازدید ظریف از طرح‌های بازسازی عتبات در کربلا
کد خبر: 3781887
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

بازدید ظریف از طرح‌های بازسازی عتبات در کربلا

گروه جامعه ــ وزیر امور خارجه کشورمان در جریان بازدید از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کربلا گفت: طرح‌هایی که با همت مهندسان و استادکاران ایرانی در حرم‌های مطهر اجرا می‌شود، بیش از هرچیز نشان‌دهنده عشق، تخصص و دانش فنی بالای آن‌هاست.

بازدید «محمدجواد ظریف» از طرح‌های بازسازی عتبات عالیات در کربلابه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه همراه با ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، چهارشنبه 26 دی‌ماه، از پروژه مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح مطهر و آماده‌سازی ستون‌ها برای نصب گنبد جدید حرم امام حسین(ع) و فاز نخست طرح توسعه حرم مزین به نام صحن حضرت زینب(س) در کربلا بازدید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان بازدید از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کربلا گفت: طرح‌هایی که با همت مهندسان و استادکاران ایرانی در حرم‌های مطهر اجرا می‌شود، بیش از هرچیز نشان دهنده عشق، تخصص و دانش فنی بالای آن‌هاست.
 
وی افزود: کارهای بزرگی که در اعتاب مقدسه اجرا شده است، افزون بر شاخصه‌های بالای فنی، نشان دهنده عشق و ارادت ایرانیان به ائمه اطهار(ع) نیز است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی ستون و دیوارهای اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) گفت: با توجه به گذشت قرن‌ها از بنای حرم و فرسایش سازه، پایداری گنبد و ساختمان حرم، خود از معجزات خود حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی کیفیت کار توأم با عشق و ارادت را بالاتر از تعهد و تخصص صرف دانست و افزود: امیدواریم این خدمتی که دست‌اندرکاران ستاد بازسازی عتبات به نمایندگی از تمامی ملت بزرگ ایران انجام می‌دهند، مورد قبول حضرات معصومین(ع) قرار گیرد.

براساس این گزارش، گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که بیش از هفت متر از گنبد فعلی بلندتر است در کرمان ساخته شده و اوائل سال آینده به کربلا منتقل و نصب می‌شود.

انتهای پیام

captcha