تامین نیازهای اولیه براي آينده کودکان حق مسلم آنهاست
کد خبر: 3781964
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

تامین نیازهای اولیه براي آينده کودکان حق مسلم آنهاست

گروه اجتماعی - شهردار اصفهان گفت: تأمین نیازهای اولیه براي آينده کودکان حق مسلم آنهااست و نه تنها نگاه فيزيکي به طرح‌ها بلکه بايد نگاه رواني و دقيق براي تربيت آن‌ها وجود داشته باشد

تامین نیازهای اولیه براي آينده کودکان حق مسلم آنهاست

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ دی) در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملي شهر دوستدار کودک اظهار کرد: اصفهان شهري ميراثي، فرهنگي و دوستدار صلح و دوستي شناخته شده و در طول تاريخ «صلح و دوستي» اين شهر به جهان ثابت شده و از مهمان نوازي اصفهان در جريان جنگ دوم جهاني، به عنوان يک موضوع مهم در لهستان مطرح مي‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان از اوصاف متعددی برخوردار بوده و در تمام جهان زبان زد خاص و عام است، افزود: خوشحالم شهردار شهری هستم که براي ايران و جهان افتخار آفرين بوده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک می‌تواند سنگ بناي خوبي براي حمايت از کودكان باشد، كودكاني كه كمتر صداي آن‌ها شنيده شده و نمي‌توانند از خود دفاع كنند، خاطرنشان‌ كرد: كودكاني كه بيش از ديگران قرباني آلودگي هوا، آلودگي صوتي و تمام نابساماني‌هاي اجتماعي هستند، مي‌توانند موضوع تحقيق آسيب‌هاي اجتماعي باشند، بنابراين بايد به اين مهم توجه بيشتري شود.
نوروزی تأکید کرد: باید نگرش‌مان را تغییر داده و افکارمان را دچار تحول کنيم تا ديگر شاهد رنج کودكان نباشيم و برنامه‌هاي اجتماعي ما باعث محدوديت و محروميت كودكان نشود.
وی با بیان اینکه ما نیاز به تحول اندیشه‌اي داريم، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم آينده کشورمان بهتر از آنچه که هست، باشد بايد به آينده‌سازان آن توجه کنيم، كودكان سرمايه‌هاي بزرگي هستند كه به دليل بي‌دفاعي و عدم توجه ويژه نمي‌توانيم آينده را درست بسازيم، مگر اينكه دچار تغيير نگرشي در تمام ابعاد اجتماعي، فرهنگي، شهرسازي، بهسازي و زيباسازي شويم و اين مهم در كشور ما تنها با همت والاي شهرداري‌ها ميسر نمي‌شود، بلكه نياز به اراده ملي دارد.
شهردار اصفهان ادامه داد: باید تمام دستگاه‌ها مشارکت کنند، کودک در مهد کودك پرورش پیدا می‌كند، در مدرسه ساخته و در دانشگاه بالنده می‌شود، بنابراین بايد تمام كساني كه در اين فرايندها نقش دارند، در اين همايش‌ها حضور يابند و با سخنان علمي ثابت شود كه حق كودك و احترام به آن‌ها، حق مسلم ايشان است تا كسي نتواند به اين حق مسلم خدشه‌اي وارد كند؛ اگر به دليل درك نكردن صحيح از كودكان اقداماتي انجام شود، آينده سازان ما توانمند نخواهند بود.
نوروزی خاطرنشان کرد: خوشحالم اصفهان گام‌های ارزشمندی در این راستا برداشته و شهرداری برنامه‌هايي اجرا مي‌کند که در آينده کودکان نقش بسزايي دارد.
وی با بیان اینکه اصفهان از سال گذشته تاکنون جشنواره بین‌المللی فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان را به صورت دائمي مورد توجه قرار داد، افزود: امسال يکي از بهترين برنامه‌ها با اجراهاي متعدد در نقاط مختلف شهر به ويژه نقاط محروم اجرا شد و كودكان در آن نقش بسزايي داشتند.
شهردار اصفهان ادامه داد: در اصفهان مراکز تخصصی متعدد از جمله خانه جوان و کودک وجود دارد و دو پایانه این شهر، دارای خانه مادر و کودک شده است كه درصدد هستیم تمام مراكز عمومي شهر از اين امكان برخوردار شود، البته اينها گام‌هاي اوليه است و بايد اقدامات موثرتري انجام شود.
نوروزی تصریح کرد: هیچ کودکی در این شهر نبايد مسير طولاني طي کند تا به امکانات رفاهي دسترسي پيدا كند، بلكه رفاهيات بايد با برنامه‌ريزي دقيق توزيع شود تا تمام نقاط شهري از امكانات اوليه برخوردار شود.
وی خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای اولیه براي آينده کودکان حق مسلم آنهااست و نه تنها نگاه فيزيکي به طرح‌ها بلکه بايد نگاه رواني و دقيق براي تربيت آن‌ها وجود داشته باشد؛ معلم، استاد دانشگاه و راننده تاكسي در شهر دوستدار كودك بايد به حقوق كودكان احترام بگذارند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه همه باید برای رعایت اين حق خود را مکلف بدانند تا اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در دنيا به صورت الگوي موفق معرفي شود، افزود: ما به ديپلماسي شهري و تعامل شهرها اعتقاد داريم، اي کاش اين انديشه در تمام بخش ها ايجاد شود، زيرا تعامل با دنيا ، نياز امروز جامعه و گره‌گشاي بسياري از مشكلات است و اگر تحقق يابد مي‌توانيم با درك صحيح مشكلات را حل كنيم.
نوروزی گفت: اگر رعایت تمام مولفه‌ها شدنی نیست، باید استانداردهاي لازم براي کودکان را رعايت کنيم تا شهري آباد و بهتر از گذشته داشته باشيم.
وی اظهار کرد: خوشحالم که این شهر پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران است و عهد می‌بنديم در تمام اقدامات به طور جدي حقوق کودكان را رعايت كنيم، چون اين يك سرمايه گذاري و نگاه توسعه‌اي به آينده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه پایدار با حفظ حقوق امروز به آینده نگاه می‌کند و سرمايه‌ها را زيرساخت آينده قرار مي‌دهد، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم حقوق کودکان را رعايت كنيم، بايد آلودگي و ترافيك را كاهش دهيم، اگر در زاينده رود آب جريان داشته باشد اصفهان همچون گذشته قلب ايران خواهد ماند و ما بايد براي اين شهر بزرگ تاريخي كه قلب آن براي ايران مي تپد تلاش كنيم، در اين راستا تأكيد مي‌كنم كه مسئولان بايد به داد زاينده رود برسند.

انتهای پیام 

captcha