چهل سالگی اوج جوانی انقلاب است
کد خبر: 3781968
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

چهل سالگی اوج جوانی انقلاب است

گروه اجتماعی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی اوج جوانی انقلاب است که با چشم اندازی که حضرت آقا طراحی کردند، باید کمرهای همت را محکم بست و خود را برای مبارزه آماده کرد.

چهل سالگی اوج جوانی انقلاب است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام محمدانوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در مراسم بزرگداشت شهدای 27 دی دانشکده فنی دانشگاه تبریز، با بیان این‌که شهدای ۲۷ دی ۶۵ در مشهدالشهدا، کار جهادی خود را پشت جبهه انجام داده و اجر و پاداش خود را با اخلاص گرفتند، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان دانشگاهی بزرگ، دانشجویان و دانش پژوهان زیادی را تربیت کرد که شهدا گل سر سبد آن‌ بودند، شهدا از دانشگاه که محل علم و دانش آموزی بود، عبور کرده و با علم حقیقی جان خود را ایثار کرده و رسالت حقیقی خود را به انجام رساندند‌.

وی ادامه داد: از نظر عالمان حقیقی دانش وسیله‌ای برای رسیدن و تقرب به خداوند متعال است، شهدای ۲۷ دی توانستند دانش را بیاموزند و با خلوص نیت به نصرت الهی دست یابند.

حجت‌الاسلام انوری، با تاکید بر این‌که شهدا چراغ راه و الگوهای ما در زندگی هستند تا بتوانیم از دانش آموخته شده عبور کرده و به مرحله‌ی عمل و اقامه برسیم، بیان کرد: اگر انسان نتواند به دانش حقیقی دست یابد، دچار رخوت، تکبر و استکبار می‌شود.

وی تاکید کرد: شهدا نیازی به تجلیل و بزرگداشت و بزرگ شدن ندارند؛ چرا که آن‌ها همواره در اوج قرار دارند بلکه این ما هستیم که با یاد آن‌ها می‌توانیم توشه‌ای از آن‌ها اخذ کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که پی بردن به رسالت خود بزرگ‌ترین وظیفه ما است، افزود: شهدا به رسالت خود، علم و درک پیدا کردند و این مهم ترین درس شهدا برای ما محسوب می‌شود، انسان در هر دوره‌ای وظیفه و رسالتی برعهده دارد، امروز حضور در جبهه‌های جهاد اقتصادی از وظایف ما است.

وی با بیان این‌که مبارزه تمام شدنی نیست، ادامه داد: تا زمانی که جبهه‌ حق و باطل مقابل هم هستند باید مبارزه کنیم، تکلیف ما تمام نشده است، تکلیف را باید همواره بر دوش خود حس کنیم.

حجت‌الاسلام انوری افزود: ما در چهلمین سال انقلاب اسلامی به بلوغ می‌رسیم، چهل سالگی انقلاب اسلامی اوج جوانی انقلاب است که با چشم اندازی که حضرت آقا طراحی کردند، باید کمرهای همت را محکم بست و خود را برای مبارزه آماده کرد.

وی با تاکید بر این‌که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال و عزتی است که حضرت امام با قیام‌خود آن را به ما بخشیدند، اظهار کرد: امروز به عنوان ابرقدرت در منطقه ای هستیم که منشا آن اعتقادات الهی است.

انتهای پیام

captcha