برپایی 27 کرسی تلاوت در شهرستان‌های سمنان
کد خبر: 3781973
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

برپایی 27 کرسی تلاوت در شهرستان‌های سمنان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ 27 کرسی تلاوت قرآن از سوی مؤسسه خانه قرآن حبل‌المتین در شهرستان‌های شاهرود، میامی، بسطام، بیارجمند سمنان برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ 27 کرسی تلاوت قرآن با بهره‌گیری از قاریان شهرستان و بیان نکات تفسیری قرآن از سوی مؤسسه خانه قرآن حبل‌المتین شاهرود، هفته‌ای یکبار در مساجد شهرستان‌های میامی، بسطام، بیارجمند و شهر شاهرود برپا می‌شود.
مصطفی قنبریان، مدیر مؤسسه خانه قرآن اظهار کرد: این کرسی تلاوت از جمله برنامه‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی است که هر ساله در شش ماهه دوم سال برای اجرا به مؤسسه واگذار می‌شود که در دهه فجر نیز جشن پایان این کرسی‌ها را طی مراسمی برپا خواهیم کرد. این کرسی‌ها همراه با قرائت یک صفحه از آیات نور و تفسیر آیات قرائت شده توسط هادی امیری به صورت اجمالی انجام می‌شود.
طی برنامه‌ریزی انجام شده 18 کرسی‌ تلاوت قرآن، جمعه شب‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد ابوالفضل(ع) محله باغزندان شاهرود برپا می‌شود که حدود 10 کرسی تلاوت انجام شده و هشت کرسی تلاوت نیز تا ایام دهه فجر برپا خواهد شد. همچنین پنج کرسی تلاوت نیز در مسجد ابوالقاسم شهرستان بسطام، سه‌شنبه شب‌ها، در حال برپایی است.
همچنین در رویان سمنان نیز چهار کرسی تلاوت قرآن برپا شد. کرسی‌هایی نیز در بیارجمند سمنان در نظر گرفته شده است که به دلیل بعد مسافت، اجرای این کرسی به یکی از مؤسسات قرآنی فعال آن شهرستان واگذار شده است.
یادآوری می‌شود، مؤسسه خانه قرآن حبل‌المتین شاهرود در میدان چنارسوخته قرار دارد.
انتهای پیام

captcha