دستگاه‌های فرهنگی جامعه را به سمت نهادینه کردن فرهنگ درست هدایت کنند
کد خبر: 3782004
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴

دستگاه‌های فرهنگی جامعه را به سمت نهادینه کردن فرهنگ درست هدایت کنند

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر فرهنگ‌سازی مسائل اقتصادی در جامعه گفت: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی باید مکمل هم باشند و با شناسایی مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از بعضی فرهنگ‌های حاکم بر جامعه در جهت نهادینه کردن فرهنگ درست حرکت کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 26 دی ماه در نود و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: مسئله امروز کشور مسائل اقتصادی است.
وی با بیان اینکه جنگ اصلی دشمن نیز مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: نهادهای مختلف با توجه به وظیفه‌ای که دارند باید به این مسئله بپردازند و لازم است از ابعاد مختلف به آن توجه و برای آن راهکار ارائه کرد.
نماینده ولی فقیه در کردستان بر استاندارددانی، استانداردسازی و استاندارد مانی مسائل فرهنگی تاکید کرد و افزود: تا وقتی که نگاه به مسائل عوض نشود و باورها درست نشود، رفتارها نیز تغییر نمی‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اظهار تأسف از اینکه در جامعه امروز در فرهنگ عامه جنس خارجی بر جنس ایرانی ترجیح داده می‌شود، اعلام کرد: تا وقتی به ایرانی بودن کالاها افتخار نشود و جنس ایرانی برای ما ارزشمند نباشد، فرهنگ تغییر نمی‌کند.
وی با بیان اینکه بعضی رفتارها مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد تأثیرگذار است، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی امروز وقتی جنس و کالای در جامعه کم می شود، تقاضا و نیاز برای خرید آن افزایش می یابد و این در حالی است که از نظر فرهنگی باید تقاضا برای خرید آن کالا کاهش یابد و در صورت ضرورت تهیه شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان تاکید کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید به این سمت و سو هدایت شود که جنس ایرانی ارزشمند شود و آحاد جامعه با افتخار نسبت به خرید کالا ملی و ایرانی اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان، شورای فرهنگ عمومی را مجلس قانون گذاری معرفی کرد و افزود: دستگاه های دولتی و سازمان ها بایستی برای تهیه ملزومات خود به هیچ وجه از جنس خارجی استفاده نکنند و با یک الزام قانونی از کالای ایرانی و ملی و استانی بهره بگیرند تا این فرهنگ در جامعه حاکم شود و مردم از تولید داخلی استفاده کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر فرهنگ‌سازی مسائل اقتصادی در جامعه بیان کرد: دستگاه های فرهنگی و تبلیغی باید مکمل هم باشند و با شناسایی مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از بعضی فرهنگ‌های حاکم بر جامعه در جهت نهادینه کردن فرهنگ درست حرکت کنند.
وی به آداب و فرهنگ کسب و کار در گذشته اشاره و عنوان کرد: فرهنگ کسب و کار حلال، انصاف، فرهنگ فروش، فرهنگ کار از جمله مواردی که در گذر زمان دچار تغییراتی شده است و جامعه را به سمت فرهنگ غلط پیش برده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کردستان اعلام کرد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز، بایستی مسائل این حوزه را دقیق‌تر و عمیق‌تر بررسی و با قانون‌گذاری، اولویت‌سنجی و رفتارشناسی فرهنگی در جهت تغییر باور و ارزش‌های درست تغییر وضعیت دهد.
وی با بیان اینکه فرهنگ را می‌توان تغییر و رشد داد، یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی می تواند با کار کردن در بخش های اقناعی، وضع قوانین و مقررات، استاندارددانی، استانداردسازی و استانداردمانی نسبت به تغییر فرهنگ جامعه اهتمام ورزد.
انتهای پیام

captcha