مدارس علمیه خراسان‌جنوبی از انقلاب تاکنون
کد خبر: 3782018
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

مدارس علمیه خراسان‌جنوبی از انقلاب تاکنون

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی گفت: به برکت انقلاب اسلامی مدارس علمیه خراسان‌جنوبی به سه برابر افزایش یافته و در حال حاضر 26 مدرسه علمیه در خراسان‌جنوبی فعال است.

مدارس علمیه خراسان‌جنوبی از انقلاب تاکنون

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، راه را برای افرادی که مشتاق علم و ايمان هستند، هموار کرد.
وی افزود: در اوايل مردادماه سال 89 نمايندگی مركز مديريت حوزه علمیه خراسان در خراسان‌جنوبی با هدف تمركز‌ زدايی از مركز مديريت حوزه علميه خراسان افتتاح شد.
مدیر حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای حوزه‌های علمیه بود، تصریح کرد: پس از ارتحال آيت الله واعظ طبسی، برای نخستين بار در سطح مراكز مديريت حوزه علميه در كشور بود كه با حكم مستقيم مقام معظم رهبری اعضای شورای عالی و مدير جديد حوزه علميه خراسان منصوب شدند.
وی ادامه داد: حوزه علمیه خراسان‌جنوبی نیز در سال 95 و با ابلاغ مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان از نمایندگی به مدیریت استانی ارتقا یافت.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: سابقه حوزه‌های علمیه استان حدود 800 سال است، در حالی که این سابقه در شهرستان‌های بشرویه، فردوس و بیرجند حدود یک هزار سال است.

نصیرایی تصریح کرد: در حالی که خراسان‌جنوبی بیش از 463 کیلومتر مرز مشترک با افعانستان دارد اما از امنیت برخوردار است و این امنیت، نتیجه پایداری و فرهنگ مردم به ویژه علما و حوزهای علمیه است.

وی اظهار کرد: اگر قرار است به توسعه و پیشرفت در استان توجه کنیم، باید اولویت توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادات مردم باشد که این کار حوزه‌های علمیه است.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی، 9 مدرسه علمیه در استان فعال بوده اما در حال حاضر این مدارس به سه برابر افزایش یافته و 26 مدرسه علمیه در خراسان‌جنوبی فعال است که این به برکت انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام

captcha