جنگ یا صلح؛ انتخاب با طالبان است
کد خبر: 3782036
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
واکنش نماینده آمریکا به تهدید طالبان؛

جنگ یا صلح؛ انتخاب با طالبان است

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به تهدید طالبان اظهار کرد: اگر طالبان مذاکره کنند، مذاکره می‌کنیم و اگر بجنگند، می‌جنگیم.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه؛ زلمی خلیل‌زاد گفت: واشنگتن و کابل درباره ادامه دادن فشار نظامی به طالبان برای مجبور کردن آنها به انجام مذاکرات صلح، توافق کرده‌اند.

وی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: در جریان سفری که به کابل داشتم، یک بار دیگر توانستم با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، گروه عالی‌رتبه امنیت ملی، همچنین جامعه مدنی و رسانه‌ها صحبت کنم. ما به توافق رسیدیم که فشار نظامی بر طالبان در جریان آمادگی برای مذاکرات صلح، حائز اهمیت است.

خلیل‌زاد ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و متحدانش به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان افتخار می‌کنند و در آینده نیز این نقش را ادامه خواهند داد. هنگامی‌که منتقدان جهان صلح در تلاش برای جداسازی افغانستانی‌ها هستند، اتحاد و تعهد اهمیت بسیاری دارد.

در همین راستا، خبرگزاری «صدای افغان» نوشته است که خلیل‌زاد در نشست سفارت آمریکا در کابل گفت: اگر طالبان گفت‌وگو کنند، ما می‌توانیم گفت‌وگو کنیم و اگر آنان می‌خواهند بجنگند، ما می‌توانیم بجنگیم. ما می‌خواهیم که طالبان صلح کنند. اگر آنان این موضوع را که بر سر میز مذاکره حاضر نشوند انتخاب کردند و به جنگ ادامه دهند، ایالات متحده در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ایستاد و از آنان حمایت خواهد کرد.

پیش از این، گروه طالبان با نشر اطلاعیه‌ای هشدار داده بود که اگر آمریکا درباره خروج نیروهایش از افغانستان گفت‌وگو نکند، این گروه مجبور خواهد بود مذاکرات صلح را متوقف کند.

گروه تروریستی طالبان به آمریکایی‌ها هشدار داد که اگر این وضعیت دوام پیدا کند و آمریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند، این گروه مجبور می‌شود که گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات را تا هنگامی که آمریکا به جای فشار و تاکتیک‌ها، اقدام واقعی نکند، به تعویق بیندازد.

انتهای پیام

captcha