ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله‌العظمی سبحانی از زبان رئیس دانشگاه معارف اسلامی
کد خبر: 3782046
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله‌العظمی سبحانی از زبان رئیس دانشگاه معارف اسلامی

گروه معارف- رئیس دانشگاه معارف اسلامی طی سخنرانی در همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت‌الله العظمی سبحانی در تبریز، ویژگی‌های برجسته اخلاقی او را تشریح کرد.

ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله‌العظمی سبحانی  از زبان رئیس دانشگاه معارف اسلامیی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام روح الله شاکری، رئیس دانشگاه معارف اسلامی امروز طی سخنرانی در همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت‌الله‌العظمی سبحانی در تبریز، ویژگی‌های برجسته اخلاقی او را تشریح کرد.

وی گفت: سخن گفتن از آیت‌الله سبحانی، به دلیل ذوالفنون بودن ایشان، آسان نیست و ایشان کسی هستند که بدون تبلیغ کارهای زیادی کرده‌اند.

وی افزود: پرکاری، مطالعه زیاد و نظم فوق العاده از ویژگی‌های ایشان است، زمانی که شاگرد ایشان بودم، حداکثر استفاده را از زمان می‌کردند، امروز جهان تشیع و اسلام نیاز دارد تا ما در عرصه علمی پرتلاش باشیم.

حجتالاسلام شاکری، ادامه داد: منش، روش، نوع تالیفات، تنوع ابزاری و علمی استاد، نشان داد که ایشان مخاطب را شناخته و برای نیاز مخاطب نوشته‌اند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به بنیان نهادن علم کلام توسط آیت‌الله سبحانی، بیان کرد: در ابتدای دهه هفتاد که برخی شبهات دانشگاه‌های را ما در می‌نوردید، ایشان علم کلام را بنا نهادند، امروز بیش از ۱۵۰۰ طلبه در حال فارغ‌التحصیلی از علمی هستند که ایشان بنا نهاد.

وی با بیان این که آیت‌الله سبحانی همواره به شاگردانش اهمیت می‌داد، گفت: ایشان نه تنها پاسخگوی مشکلات بودند، بلکه زمینه را هم برای پرسیدن اشکالات فراهم می‌کردند، امروز هم اگر یکی از شاگردانشان، کتابی بنویسند، مقدمه‌ای برای آن می‌نویسند.

حجت‌الاسلام شاکری تاکید کرد: ایشان در تمامی کنفرانس‌ها صرف نظر از سطح علمی، شرکت می‌کردند و به دلیل پاسخگویی به شبهات، شهرت ایشان جهانی بوده و محدود به مرزهای ما نیست، از این رو بهتر بود این همایش در سطح ملی برگزار می‌شد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: اساتید و عالمان حوزه علمیه، فنون علمی ایشان را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام

captcha