پیشتازی شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز در پرداخت زکات
کد خبر: 3782060
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

پیشتازی شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز در پرداخت زکات

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: خیران استان اردبیل بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مال در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند که در این خصوص شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز در پرداخت این امر الهی پیشتاز هستند.

پیشتازی شهرستان‌های بیله‌سوار و اصلاندوز در پرداخت زکاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، روز گذشته، ۲۶ دی ماه، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزان، روستاییان و نیکوکاران اردبیلی بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات مال در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی خیران استان اردبیل نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.
وی با اعلام اینکه نیکوکاران شهرستان بیله‌سوار با ۴۴۰ میلیون تومان زکات و شهرستان اصلاندوز با اعطای ۱۲۰ میلیون تومان زکات پیشتاز در پرداخت این امر واجب الهی هستند، افزود: این ارقام بر اساس ظرفیت شهرستان‌ها در پرداخت زکات محاسبه شده و باید از اقدامات خیران و نیکوکاران سایر توابع استان اردبیل نیز تقدیر کرد.
دشتی با بیان اینکه از محل زکات پرداختی خیران و کشاورزان اردبیلی در ۹ ماهه سال‌جاری به مشکلات اساسی بیش از پنج هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر این استان رسیدگی شده است، اعلام کرد: ۷۰ درصد از زکات پرداختی طبق نظر مؤدیان زکات، در قالب «سهم الفقراء» در اختیار نیازمندان قرار گرفته و ۳۰ درصد از آن نیز برای پروژه‌های عام المنفعه در همان محل هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خواستار اهتمام هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه برای ترویج و نهادینه شدن امر زکات شد و گفت: در دین مبین اسلام بار‌ها بر امر واجب زکات تأکید شده چرا که یکی از مباحث فروپاشی فقر و محرومیت‌زدایی پرداخت زکات است.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و بیله‌سوار در پرداخت صدقه فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند، افزود: مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از سه میلیارد تومان صدقه در ۹ ماهه سال‌جاری پرداخت کرده‌اند.
دشتی با اشاره به اینکه در پی به کارگیری روش‌های نوین و الکترونیکی برای سهولت در امر کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل هستیم، بیان کرد: با گذر از روش‌های سنتی تلاش داریم گام‌های موثرتری را برای دستگیری از فقرا و محرومان استان اردبیل به کار گیریم که در این زمینه بیش از پیش نیازمند یاری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغ هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نکته مهم در بحث یاری‌رسانی هر چه بیشتر به خانوار بی‌بضاعت جامعه نقش موثر «مسئولیت اجتماعی» است، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که اکنون جامعه را فرا گرفته است، هر فرد باید در کنار مدیریت خانوار خود گوشه چشمی نیز به فقرا و مستمندان داشته باشد.
وی به عزت نفس و کرامت انسانی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد و افزود: با وجود فقر و مشکلات متعدد که بر سر راه مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است، اما آن‌ها از خدمات کمیته امداد رضایت دارند.
دشتی با بیان اینکه اردبیلی‌های نیکوکار در شرایط حاد اقتصادی بیش از هر زمان دیگری فریادرس نیازمندان این استان بودند، اعلام کرد: افزایش کمک‌های مردمی در تمامی بخش‌های حمایتی و مشارکت گسترده خیران در طرح‌های مختلف کمیته امداد استان اردبیل بیانگر «همبستگی» و «نوعدوستی» بی‌پایان آحاد مختلف جامعه است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه قدردان رسانه‌ها و خبرگزاری‌های این استان هستیم که با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف‌سازی عملکرد این نهاد به اشاعه همبستگی اجتماعی در بین افراد جامعه کمک می‌کنند، گفت: موضوع اصلی ارتقای سطح کیفیت خدمات‌رسانی به فقرا و محرومان جامعه است که در سایه یاری خیران اردبیلی می‌توانیم به این مهم دست یابیم.
وی با بیان اینکه کیفیت خدمات کمیته امداد استان اردبیل قابل دفاع است، اعلام کرد: مددجویان واجد شرایط شش ماه تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند و پس از آن امدادگران این نهاد با استعدادسنجی، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی، ارائه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و نظارت بر حسن اجرای طرح می‌کوشند مسیر توانمندسازی خانوار تحت حمایت را هموار کنند.
دشتی با اشاره به اینکه توانمندسازی اقتصادی کمیته امداد به اذعان ارکان نظام و دستگاه‌های اجرایی بسیار موفق بوده است، بیان کرد: توانمندسازی فکری و فرهنگی، توانمندسازی اعتقادی و توانمندسازی اقتصادی رویکرد‌های مهم کمیته امداد هستند که تمامی برنامه‌های این نهاد نیز به صورت هدفمند در این مبنا صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اقدامات این نهاد در مناطق محروم و مرزنشین بسیار ملموس است، گفت: روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر ساکن در مناطق محروم استان اردبیل به عینه شاهد فعالیت‌های گسترده کمیته امداد هستند که این امر موجب شده همواره از اقدامات این نهاد راضی باشند.
انتهای پیام

captcha