«حکمت العرشیه» ملاصدرا در بازار نشر آلمان
کد خبر: 3782080
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

«حکمت العرشیه» ملاصدرا در بازار نشر آلمان

گروه بین‌الملل ـ حکمت العرشیه، نوشته ملاصدرا، فیلسوف ایرانی است، این کتاب توسط پروفسور «رونالد پیچ» در آلمان ترجمه و روانه بازار نشر این کشور شده است.

به گزارش ایکنا؛ صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به مُلاصَدرا فیلسوف شیعه ایرانی سده یازدهم هجری قمری و بنیان‌گذار حکمت متعالیه است. کارهای او را می‌توان نمایش دهنده نوعی تلفیق از هزار سال تفکر و اندیشه اسلامی پیش از زمان او به حساب آورد.

حکمت العرشیه از کتاب‌های مهم ملاصدرا است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. در شماره 406 هفته نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به ترجمه این کتاب به زبان آلمانی اشاره شده و آمده است: این کتاب 177 صفحه دارد و توسط پروفسور رونالد پیچ در سال 2019 انتشار یافته است.

 ملاصدرا از متفکران، فیلسوفان و عارفان برجسته جهان اسلام به شمار می‌رود، او بنیانگذار حکمت متعالیه بود و با مکتب خود، فلسفه اسلامی را متحول کرد.

این فیلسوف ایرانی در کتاب خود حکمت‌العرشیه، درباره اثبات وجود خدا، رابطه میان بدن و روح، روز قیامت و ویژگی‌های بهشت و جهنم نوشته است.

پروفسور رونالد پیچ، این کتاب را از زبان عربی به آلمانی ترجمه کرده است. او مقدمه این کتاب را با متافیزیک ملاصدرا آغاز کرده است. پانویس‌های این کتاب، به خوانندگان کمک‌ می‌کند آخرین اثر ملاصدرا را که در غرب هنوز ناشناخته است، بهتر درک کنند.

«حکمت العرشیه» ملاصدرا در بازار نشر آلمان

انتهای پیام

captcha