دانشجوی قرآنی می‌داند کجا باید مطالبه‌گری کند
کد خبر: 3782135
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجوی قرآنی می‌داند کجا باید مطالبه‌گری کند

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: وقتی دانشجویان ما در دانشگاه ها به قرآن تمسک جویند و سپس وارد کار سیاسی و تشکیلاتی شوند، به مراتب بهره برداری به حداکثر و آسیب ها به حداقل خواهد رسید چون می داند کجا باید به فریاد انقلاب برسد و مطالبه گری کند.

دانشجوی قرآنی می‌داند کجا باید مطالبه‌گری کندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام محمدمهدی صالحی عصر دیروز، ۲۶ دی ماه، در اولین نشست دبیران قرآن و عترت دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هتل پاسدارن مشهد با اشاره به مشکلات فرهنگی دانشگاه ها و عدم توجه به قرآن و عترت گفت: در کنار توجه به مسائل سیاسی و کارهای تشکیلاتی، باید به قرآن توجه ویژه شود چون وظیفه انقلابی ما توجه به قرآن و عترت است. 
 
وی افزود: وقتی دانشجویان ما در دانشگاه ها به قرآن تمسک جویند و سپس وارد کار سیاسی و تشکیلاتی شوند، به مراتب بهره برداری به حداکثر و آسیب ها به حداقل خواهد رسید چون چنین دانشجویی می داند کجا باید به فریاد انقلاب برسد و مطالبه گری کند. 
 
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: فعالیت های قرآنی در یک تقسیم بندی شامل ستاد و صف می شود که بحث ستاد همان ایجاد انگیزه و هماهنگی است و در بحث صف شما، در دفاتر نهاد در دانشگاه ها نمایندگان قرآنی و مسئولان در این خصوص هستید و ما هم نقش حمایت از شما را داریم. 
 
صالحی افزود: در بحث های قرآنی و برای ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی باید پیگیر باشیم و بعضا چقدر خوب است که از ظرفیت های بیرون از دانشگاه ها هم استفاده شود و آنان را نیز درگیر قرآن و مسائل قرآنی کنیم. 
 
وی گفت: بنده منکر این نیستم که در دانشگاه ها اغلب افرادی هستند که تمایل به کار قرآنی ندارند ولی این کمرنگ است و با تلاش شما بزرگواران این نیز محو خواهد شد. یکی از مسائلی که بزرگواران می فرمایند که فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها کمرنگ شده است، می تواند این باشد که مدیریت کانون ها و مراکز قرآنی از نهاد خارج شده است. 
 
معاون جدید فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: همچنین کم بودن جلسات قرآن در استان باعث عدم ترویج فرهنگ قرآن در دانشگاه ها می شود؛ لذا باید در این خصوص مسئولان استانی توجه ویژه به فعالیت های قرآنی داشته باشند. 
 
صالحی ادامه داد: در شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی استان افراد دغدغه مند زیاد هستند که این باعث می شود از ظرفیت های استان مطلع شوند و در مورد مساله ای که دغدغه بزرگواران است، مطالبه گری شود. با مسئولان استان شبکه سازی و لینک شوید و می طلبد که حتی استان ها با هم لینک شوند. 
 
وی اظهار کرد: دفاتر و ستادهای ما در استفاده از ظرفیت های برونگرا بسیار ضعیف عمل می کنند؛ لذا باید در ستاد ظرفیت احیای این ظرفیت را داشته باشیم. سرمایه های معنوی قرآن بسیار زیاد است اما متاسفانه اغلب با برنامه ریزی نادرست جای درستی به کار نمی رود. 
 
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر اینکه به دنبال احیای مادی و معنوی فعالیت های قرآنی در استان های خود باشیم، عنوان کرد: همانطور که در مساله ازدواج در استان دبیر داریم، برای مساله فعالیت های قرآنی هم به دبیر از سوی نهاد مرکز حکم صادر می شود. اصالت نهاد تأمین و تبیین قرآن است و باید در عرصه قرآن انقلابی و جهادی عمل کنیم. فعالیت در عرصه قرآن هم تهدید است که اگر خوب کار نشود، در پیش خداوند باری تعالی مسئولیم؛ از یک طرف هم فرصت است که توفیق خدمت به قرآن را پیدا می کنیم. 
 
انتهای پیام
captcha