بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود
کد خبر: 3782138
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی خبر داد:

بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شود

گروه جامعه ــ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران با اشاره به اهمیت فعالیت پژوهشی در حوزه اربعین از ایجاد بانک اطلاعات پژوهشی در این زمینه خبر داد.

بانک اطلاعات پژوهشی اربعین ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران، پنج‌شنبه 27 دی‌ماه در دومین نشست هم‎اندیشی کمیته فرهنگی آموزشی استان تهران که با حضور معاونان آموزشی مدارس علمیه خواهران این استان در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: طرح اربعین متعلق به شخص خاصی نیست بلکه متعلق به حضرت سیدالشهدا(ع) است و همه باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنیم. این کار جزو کارهای اداری نیست و راهبرد حوزه علمیه محسوب می‌شود؛ از بانوان حوزوی درخواست می‌شود که در خصوص اربعین و سیدالشهدا(ع) نگاه خاص و ویژه‌ای داشته باشند. به‌یقین این کار شما آثار و برکات آن در زندگی خودتان نمایان می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان تهران تصریح کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه علوم انسانی است، یعنی ما از لحاظ فکری باید اصلاح شویم، در کار ما اعتقاد بیشترین اثر را دارد. این کار اربعین را اعتقادی ببینید و برای این کار بخشی از زندگی خودتان را وقف کنید. باید در بحث پژوهش به‌صورت پایه‌ای وارد شویم. وقتی یک کار پژوهشی خوب داشته باشیم، آن کاربردی خواهد شد و در حوزه عمل و در جامعه اجرا می‌شود. هدف ما این است که پژوهش‌ها و مقالات بعد از ارائه، خودش را در حوزه تبلیغ نشان بدهد و آن‌وقت است که ما نتیجه این کار را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌ابراهیمی یادآوری کرد: بحث اربعین و پژوهش اربعین یک زیرساخت و مبنا برای کارهای آموزشی و تبلیغی است. ما در سال‌های آینده شاهد نتایج بهتری خواهیم بود. جلسه‌ای که با مدیریت حوزه علمیه خواهران داشتیم، امیدوارکننده بود و نگاه ایشان به اربعین چند قدم جلوتر از ما بود.

وی ادامه داد: باید یک جریان اربعینی در حوزه و در بین طلبه‌ها ایجاد کنیم که تأثیر آن را در اربعین ببینیم. باید بتوانیم در این جریان تحقیقی که در اختیار طلاب جدید و سطح پایین قرار می‌دهیم طرح موضوع کنیم. هدف‌گذاری ما در حوزه علمیه خواهران طیف خاصی نیست. قرار نیست به این کار به‌صورت ممیزی نگاه شود این کار، تجمیعی یعنی همه نظرات و همه توانایی‎ها قرار است باهم جمع شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در تهران تصریح کرد: ما در بحث اربعین موضوع ویژه و خاص نداریم بلکه هرکس هر آنچه موضوع دارد می‌تواند بنویسد. ما می‌خواهیم که طلاب کارهای فردی و پژوهش ذهنی خود را بنویسند ولو اینکه از دیگران هم مشورت بگیرند و اگر موضوعات تکراری باشد مهم نیست فقط تحقیق و پژوهش آن مهم است.

وی در پایان گفت: ما می‌خواهیم طلاب از همین‌ الان و از پایه، خودشان را با اربعین و پژوهش در زمینه اربعین درگیر کنند. موضوعاتی که به همت طلاب ارائه می‌شود، یک بانک اطلاعاتی می‌شود و یک کتابچه کوچک در خصوص آن گرداوری می‌شود که به منبع دست اول برای کار خواهد بود. برای اینکه قالب پژوهش رعایت شود نیازمند ساختار شکلی مشترک هستیم که کار کارگاه‌ها نیز همین است.

انتهای پیام

captcha