مراکز رشد یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد
کد خبر: 3782143
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

مراکز رشد یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی ـ رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی مراکز رشد جامع یاسوج و گچساران خبر داد.

مراکز رشد یاسوج و گچساران راه‌اندازی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدشمس‌الدین هاشمی، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 دی ماه در نشست خبری، اظهار کرد: هم اکنون 3 شرکت در مرکز رشد یاسوج و دو شرکت در مرکز رشد گچساران فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه با همکاری رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی مرکز رشد گچساران ردیف بودجه جداگانه گرفت، عنوان کرد: داشتن ردیف بودجه جداگانه برای مرکز رشد گچساران در مجموع در کشور خاص بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان فعال است، افزود: واحدهای فناور فعال موفق به ایجاد بیش از ۷۰ ظرفیت شغلی شده اند.
هاشمی حوزه‌های کشاورزی و گیاهان دارویی، گردشگری، توریسم، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع دستی را از مهمترین پتانسیل‌ها و محورهای قابل فعالیت پارک علم و فناوری عنوان کرد.
وی ابراز کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان با هزینه یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خریداری شده است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمایت از شرکت‌های فناور با بیان اینکه حمایت‌ها پارک علم و فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله استقرار در پارک، مشاوره حقوقی و بازار یابی است، بیان کرد: علاوه بر این حمایت‌ها از شرکت های ایده کمک‌های خواهیم کرد که بخشی از آن بلاعوض خواهد بود، تسهیلات بانکی تا سقف ۷۰ میلیون تومان، بدون سود و با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله به شرکت های رشد پرداخت می شود و به هر شرکت مستقر در پارک علم و فناوری ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات که باید در بازه زمانی یک ساله برگشت داده شود، پرداخت خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان مشمول معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و عوارض شهرداری می‌شوند.
وی اضافه کرد: مسابقه ایده شو در آینده نزدیک در دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد یاسوج برگزار خواهد شد، چراکه از این مسابقات ایده‌های خوبی بیرون می آید.
انتهای پیام

captcha