تعمیق روحیه انقلابی ـ حماسی از طریق موسیقی محقق شده است
کد خبر: 3782181
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

تعمیق روحیه انقلابی ـ حماسی از طریق موسیقی محقق شده است

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که تعمیق روحیه انقلابی و حماسی از طریق موسیقی محقق شده و به جوانان منتقل می‌شود، گفت: جلوگیری از تفرقه و اتحاد بین قومیت‌ها در اوایل انقلاب به تاکید بر محتوای سرودهای حماسی شکل گرفت‌.

سرودهای حماسی؛ بستر اتحاد اقوام و مانع تفرقهبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج که شب گذشته، ۲۷ دی‌ماه در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی به ارزش کار بسبج هنرمندان کشور در ترویج موسیقی حماسی و آواهای انقلابی اشاره و با ذکر این مطلب که تعمیق روحیه انقلابی و حماسی هم از طریق موسیقی محقق شده و به جوانان منتقل می‌شود، گفت: جلوگیری از تفرقه و اتحاد بین قومیت‌ها در اوایل انقلاب به تأکید بر محتوای سرودهای حماسی شکل گرفت‌.

وی موسیقی و آواهای انقلابی را از عوامل هنری تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: برگزاری این جشنواره به میزبانی لرستان موجب شد تا شاهد نقطه عطف آشتی حزب‌اللهی‌ها، انقلابیون و پاسداران با موسیقی تعالی‌بخش باشیم.

کشکولی موسیقی حماسی و آواهای انقلابی را به دور از لهو و لعب دانست و با ذکر این مطلب که سرودهای حماسی نقش تسریع کننده در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ایران داشتنند، ادامه داد: سرودهای حماسی و آواهای انقلابی با هنری برگفته از هنر انقلابی، فرهنگ‌ها و آرمان‌‌های انقلاب را در جامعه نهادینه کرد.

فرمانده سپاه لرستان به وجود موسیقی حماسی در مراسم جشن و سرور اشاره کرد و افزود: اوج شادی و نشاط را باید در موسیقی حماسی و آواهای انقلابی یافت‌.

وی به پیشینه تاریخی لرستان در عرصه سرودهای حماسی و آوازهای انقلابی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که در رژیم پهلوی هم بیش از ۹۰ درصد موسیقی ما ارزشی و حماسی بود، افزود: می‌بایست جایگاه و  سهم خود را از موسیقی در سطح استان و منطقه باید بگیریم.

انتهای پیام

captcha