مخالفت جمهوری‌خواهان با سفر نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین
کد خبر: 3782206
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

مخالفت جمهوری‌خواهان با سفر نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین

گروه بین‌الملل - نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا خواستار جلوگیری از سفر قریب‌الوقوع «رشیده طلیب» نماینده مسلمان کنگره به کرانه باختری شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دالاس نیوز؛ برایان بابین (Brian Babin) نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا سعی دارد تا مانع سفر قریب‌الوقوع رشیده طلیب نماینده فلسطینی‌الاصل کنگره به کرانه باختری شود.

بابین که از ایالت تگزاس به کنگره راه یافته، روز گذشته (27دی) به نانسی پلوسی، رئیس کنگره و از سران حزب دموکرات، نامه‌ای نوشت تا اجازه این سفر را به طلیب ندهد.

او در نامه خود نوشت: اسرائیل متحد ما در منطقه، در معرض بیشترین خطر قرار دارد و سفر یک مقام رسمی به کشور دشمن اسرائیل، یک اقدام شدیدا خطرناک خواهد بود. 

طلیب نماینده دموکرات ایالت میشیگان، ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در مقابل سفر یک هیات از نمایندگان کنگره به اسرائیل که با حمایت یک لابی طرفدار این رژیم اانجام شد، در راس هیاتی به فلسطین سفر کند.

بابین در ادامه نامه خود آورده است: سفر یک مقام رسمی به فلسطین می‌تواند سال‌ها روابط خوبی که سیاست خارجی ما و جوامع اسرائیلی –آمریکایی پی‌ریزی‌ کرده‌اند را از بین ببرد.

طلیب می‌گوید قصد دارد همکاران خود در کنگره را از نزدیک با وضعیت مناقشه فلسطین و اسرائیل آشنا کند و آنها را تشویق کرده است که با فعالان فلسطینی دیدار کنند و دیدگاه‌های آنها را بشنوند.

طلیب که از فعالان اجتماعی است، از پدر و مادر مهاجر فلسطینی در دیترویت آمریکا به دنیا آمده است. او و ایلهان عمر، دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا از حامیان جنبش تحریم و بایکوت اسرائیل (BDS) هستند که خواهان خودداری شرکت‌ها و دولت‌ها از معامله با رژیم اسرائیل است.
 
انتهای پیام
 
captcha