اتکا به توان و منابع داخلی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 3782270
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

اتکا به توان و منابع داخلی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه ایلام گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی اتکا به منابع و توان داخلی است.

اتکا به توان و منابع داخلی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک قیام با مبانی دینی و الهی بود که برخلاف قیام‌های با اهداف سیاسی و اقتصادی با محوریت اعتلای دین مبین اسلامی و تأسی از نهضت عاشورا شکل گرفت و با شتاب در این چهل سال به دستاوردهایی عظیم ملی و بین‌المللی دست یافت و حتی مبانی دین اسلام و فرهنگ مبارزه با ظلم را در سراسر جهان و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور به همگان معرفی کرد .
وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: آمریکا با خروج از برجام و تشدید و اعمال تحریم‌های جدید و اروپایی‌ها با وقت‌کشی و عدم قاطعیت در تصمیم‌گیری نشان داده‌اند که نمی‌توان برای موضوع برجام به آن‌ها اعتماد کرد.
امام‌جمعه ایلام ادامه داد: با وجود کارشکنی‌های آشکار غربی‌ها، برجام و پسابرجام را با وجود آنکه دستاوردهای قابل‌ ذکری در مقابل امتیازهای واگذار شده برای ایران نداشت، متأسفانه برخی از مسئولان و احزاب از این موضوع از برجام تمجید می‌کنند که درست نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی را  اتکا به منابع و توان داخلی دانست و تصریح کرد: استکبار با برنامه‌ها و هجمه‌های خود درصدد القای حس ناامیدی در بین مردم از آینده نظام و ایجاد فاصله در میان مردم و مسئولان و بزرگنمایی و سیاه نمایی مشکلات کشور برای مردم باهدف ایجاد گرایش مردم به غرب است درحالی‌که نگاه ما باید تقویت باورهای ملی و اتکا به داشته‌های داخلی باشد تا دشمن در این هجمه نیز به اهداف شوم خود دست نیابد.
کریمی‌تبار در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: متأسفانه در بین کارگزاران و مسئولان هستند کسانی که بیت‌المال و اموال عمومی را به نفع خود مصادره و چپاول می‌کنند و به‌جای خدمت به مردم در حال زراندوزی و تصاحب اموال بیشتر برای خود و نزدیکانشان هستند البته تعداد این افراد در قیاس با مسئولان خدوم و صدیق و دلسوز به‌نظام و مردم اندک است و هرچند باید با این تعداد کم نیز قاطعانه برخورد شود.
امام‌جمعه ایلام با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرای اطهر(س) و ایام فاطمیه به عموم مردم توصیه کرد همچون عزاداران واقعی دوستدار اهل‌بیت در ایام فاطمیه از برگزاری محافل شادی و جشن اجتناب کنند .
انتهای پیام
captcha