ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست
کد خبر: 3782278
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
مشهدی:

ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان گفت: ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست در این استان نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن را داریم که این ظرفیت عظیم و خوب می‌تواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی بیاید تا بر مشکلات فائق آییم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی مشهدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان دیروز جمعه، 28 دی در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی کرمان گفت: ظرفیت قرآنی استان کرمان بسیار بالاست در این استان نفرات اول مسابقات بین‌المللی قرآن را داریم که این ظرفیت عظیم و خوب می‌تواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی بیاید تا بر مشکلات فائق آییم.
وی افزود: استان کرمان یک جغرافیای بسیار بالا دارد و از شمال تا جنوب مشکلات و مسائل متعددی داریم.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی که در سطح استان در خصوص اتحادیه داریم بحث دو ارشاده بودن استان کرمان است، بیان کرد: در جنوب بخشی از ادارات به‌صورت اداره‌کل مستقل عمل می‌کنند مانند اداره فرهنگ و ارشاد که البته همکاری خوبی دارند اما به لحاظ استقلالی که وجود دارد هنوز نتوانستیم بخش جنوب استان را با خودمان همراه کنیم. 
مشهدی گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم دغدغه قرآنیان را به کل کشور برسانید طبق گفته‌هایی که وجود دارد 70 درصد از بودجه‌های قرآنی سال 98 کسر شده و این معضل و فاجعه است.
وی با اشاره به اینکه مؤسسات فرهنگی چنانچه در قانون مالیات آمده از پرداخت مالیات معاف هستند، افزود: اما مؤسسات قرآنی ما با مشکل مالیاتی مواجه هستند در بعضی استان‌ها از جمله استان ما سلیقه‌ای عمل می‌شود که نیاز به بررسی بیشتر دارد با توجه به نوپا بودن اتحادیه نیاز داریم که بودجه‌هایی برای آن که اتحادیه مردمی است در نظر گرفته شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان اظهار کرد: برای اینکه چراغ فعالیت‌های قرآنی در استان خاموش نشود مدیران با تمام وجود کار می‌کنند و برای انجام فعالیت‌ها پای ثابت بودجه‌ای نیاز داریم.
انتهای پیام

captcha