نگاهی به مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3782316
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

نگاهی به مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی با عظمت و ماندگار برای شیعیان در تمام تاریخ است، گفت: ویژگی بارز مبارزه سیاسی بانوی عصمت و طهارت(س)، داشتن خط مشی آگاهانه توأم با بینش و بصیرت بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمیان، امام جمعه اقبالیه قزوین، 28 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در تاریخ مظلومیت شیعه شاید واقعه‌ای جانگدازتر و جانسوزتر از شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) نباشد؛ چراکه علاوه بر جایگاه والا و بی‌نظیر آن حضرت نزد خداوند و رسول گرامی اسلام(ص)، نقش ایشان در دفاع از جایگاه رفیع امامت و غصب این حق الهی و شهادت در این مسیر به‌عنوان اولین شهیده راه ولایت قابل توجه است.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی با عظمت و ماندگار برای شیعیان در تمام تاریخ است، افزود: ویژگی بارز مبارزه سیاسی بانوی عصمت و طهارت(س)، داشتن خط مشی آگاهانه توأم با بینش و بصیرت بود؛ مبارزه‌ای که مبتنی بر ایمان و عقیده و با هدف تحقق سعادت و کمال تمامی انسان‌ها، نجات از بردگی‌ها و ذلت‌ها و تضمین و فراهم آوردن ارزش‌های معقول در جامعه به وقوع پیوست.
امام جمعه اقبالیه بیان کرد: حضرت زهرا(س) بهترین راه برای مبارزه با دشمن را آگاهی رساندن و بصیرت‌افزایی درباره تبیین شخصیت ولی زمان و ویژگی‌های متمایز کننده قرار داده بود، به همین دلیل در مواقع مختلف از مجاهدت‌های حضرت علی(ع) در لحظه‌های سرنوشت‌ساز جنگ‌های صدر اسلام سخن می‌گفت؛ شهادت‌ها و جانبازی‌های مولا امیرالمؤمنین، علی(ع) را به خاطر مردم می‌آورد و گاه از شأن و منزلت حضرت علی(ع) در پیشگاه الهی و نزد پیامبر گرامی(ص) سخن می‌گفت.
فاطمیان ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های روشنگرانه حضرت فاطمه زهرا(س) افشای ماهیت جریان غاصبین خلافت بود، زیرا غاصبین خلافت می‌دانستند که حضرت علی(ع) در اجرای عدالت ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد و در راه تحقق احکام الهی از مرگ نمی‌هراسد، از این رو آن حضرت را کنار گذاشتند تا به آسانی به اهداف شخصی و خواسته‌های نفسانی‌شان برسند. حضرت فاطمه زهرا(س) با این حرکت خود تحلیل وقایع پیچیده سقیفه را آسان کرد و رمز و راز غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) را گشود.
وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات حضرت فاطمه زهرا(س) اعتراض به مردمان بی‌بصیرت و بی‌عمل بود؛ هنگامی که زنان مهاجرین و انصار به دیدار حضرت آمدند از عواقب شوم بی‌توجهی به وصایای پیامبر(ص) در مورد خلافت سخن گفت و آنان را از زورگویی و هرج‌ومرج در آینده‌، بیمناک کرد.


ولی عباسی
انتهای پیام

captcha