ترسیم شهر قرآنی از زبان رئیس شورای اسلامی شهر
کد خبر: 3782348
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

ترسیم شهر قرآنی از زبان رئیس شورای اسلامی شهر

گروه جامعه ــ رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تحقق سبک زندگی اسلامی، اقتصاد سالم و عدالت‌محوری باعث می‌شود تا کمترین آسیب‌های اجتماعی را در شهر داشته باشیم، گفت: تحقق این موارد موجب می‌شود که احساس کنید در یک شهر کاملاً قرآنی زندگی می‌کنید.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر چیستی مؤلفه‌های شهر اسلامی و بایسته‌های تحقق آن گفت: شهر اسلامی شهری است که در آن ابتدا سبک زندگی قرآنی برای مردم به خوبی ترسیم شده باشد و مردم بدانند که این سبک زندگی دقیقاً چیست و چگونه محقق می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه یک شهر را به مبانی قرآنی و دینی نزدیک می‌کند، عدالت‌محوری در شهر است؛ چراکه اگر شما نتوانید عدالت‌ را در شهر نهادینه و اجرا کنید، نمی‌توانید بگویید که این شهر اسلامی و یا قرآنی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عمده‌ترین مؤلفه‌های قرآنی شهر اسلامی امنیت و آرامش در سایه عدالت است، افزود: باید به لحاظ ساختاری همه مؤلفه‌های مربوط به عدالت در شهر برقرار شود تا بتوانیم در فضایی امن به حیات خود ادامه دهیم؛ در واقع می‌توان گفت شهر اسلامی شهری است که با عدالت‌محوری و اقتصاد سالم بتواند امنیت لازم را برای اداره ساکنانش تأمین کند.

هاشمی تصریح کرد: نکته بعدی در تحقق شهر اسلامی و قرآنی این است که شما شهر را به‌ گونه‌ای بسازید که مردمش دچار مشکل فقر نشوند. این یعنی اگر اقتصاد شهر پویا باشد، خودبه‌خود باعث می‌شود که روابط اجتماعی، فرهنگی و مواردی مانند آن به سمت مثبت پیش‌برود و شما آسیب و خلاف کمتری را در شهر شاهد باشید.
 
جایگاه اقتصاد پویا در تحقق شهر قرآنی
وی با تأکید بر جایگاه اقتصاد پویا در تحقق شهر قرآنی گفت: زمانی که شهر درآمد‌هایش به درستی تقسیم شود، به این معنی که اختلاف طبقاتی در شهر وجود نداشته باشد، این امر باعث می‌شود که آسیب‌های اجتماعی هم در شهر کمتر شود؛ اگر به همین منوال حرکت کنیم، در آینده شاهد خواهیم بود که سبک زندگی، اقتصاد سالم و عدالت‌محوری باعث می‌شود تا کمترین آسیب‌های اجتماعی را در شهر داشته باشیم و همین امر موجب می‌شود که شما احساس کنید در یک شهر کاملاً قرآنی زندگی می‌کنید.

انتهای پیام
captcha