امروز جنگ روایت‌ها داریم
کد خبر: 3782375
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
معاون آموزش تبلیغات اسلامی:

امروز جنگ روایت‌ها داریم

گروه جامعه ــ معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: امروز جنگ روایت‌ها داریم و هر کسی تلاش می‌کند تا روایت‌ها را هر طوری که می‌خواهد تبیین کند لذا ما نیز باید انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

به گزارش ایکنا؛ به‌نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش «طلایه‌داران فاطمی و انقلاب اسلامی» که به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در مسجد جامع شهدا شیراز برگزار شد، به تبیین مهم‌ترین راهبرد‌های انقلاب اسلامی در سال چهلم پرداخت و گفت: چهل سال است که انقلاب اسلامی از یک قیام صحبت می‌کند و این قیام به ۴۰ سالگی رسیده است.

وی با اشاره به آیه ۴۶ سوره سبأ «.. تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى...؛ براى خدا به پا خیزید...» گفت: امام راحل فرمودند عصاره قرآن در قرآن و دو کلمه قیام لله است؛ حقیقت انقلاب اسلامی نیز عمل به این دو کلمه بود.

حریزاوی با طرح این سؤال که قیامی که به ۴۰ سالگی رسیده چه چیزی را پشت سر گذاشته است و چه مسیری را پیش‌رو دارد، گفت: کارآمدی این انقلاب آن است که توانست جلوی غارت بیت‌المال مسلمین را تا حدود زیادی بگیرد که البته هنوز حفره‌های اختلاسی وجود دارند و باید هرچه زودتر قلع و قمع شوند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: تمام درآمد نفتی ایران در سال‌های ۵۶ و ۵۷ به حساب شخصی محمدرضا شاه واریز شد و یک ریال به حساب ملت نرفت و در آن زمان وزیر نفت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نمی‌داند میزان استخراج نفت در کشورمان در طول روز چه مقدار است و این نشان می‌دهد که چقدر تاراج در کشور ما صورت می‌گرفت.

وی به شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این شعار امید به آینده کمی ابهام دارد که باید به خوبی توضیح داده شود.

حریزاوی با بیان اینکه در این مرحله با ۳ راهبرد می‌خواهیم به سمت آینده و دهه‌های ۵۰ و ۶۰ سالگی انقلاب حرکت کنیم، گفت: نخست تقویت مبانی قیام لله است؛ باید جامعه خود را به وظایف و انتظاراتی که از آنان می‌رود آشنا کنیم؛ قومی که قیام کرده چه وظایف دارد و انتظارات از او چیست.

وی با بیان اینکه قیام در اسلام اقسامی دارد؛ شامل قیام فکری، فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی گفت: جهاد نیز همین است جهاد اکبر، اصغر و کبیر؛ جهاد فرهنگی بخشی از جهاد اصغر و بخشی از جهاد کبیر است و جهاد هنری نیز همین‌طور است و ما هم اکنون در حال جهاد فرهنگی، هنری و اقتصادی هستیم.

امروز جنگ روایت‌ها داریم
معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه ما در حال جنگ کبیر هستیم، گفت: حرف اول، تقویت اراده و باور و اندیشه قیام است و در این زمینه باید جامعه‌شناسی یاد بگیریم. امروز جنگ روایت‌ها داریم و هر کسی تلاش می‌کند تا روایت‌ها را هر طوری که می‌خواهد تبیین کند لذا ما نیز باید انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

حریزاوی راهبرد دوم برای چهل سالگی انقلاب را راهبرد اسلام نظام معاصر دانست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن وقت می‌گذارد و هزینه می‌کند تا نظام حسابگری ملت ایران را عوض کند و به مردم بگویند که این دولت و نظام و قوه قضائیه کارآیی ندارد و از ۳ قوه ناامید شوند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگر یک نماینده بد و بیراه گفت باید تنبیه شود و اگر کسی اختلاس کرد باید با او برخورد شود و باید با اختلاس مبارزه جدی شود.

وی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا به مردم بگویند که ۳ قوه به درد نمی‌خورند؛ به مسئولان بگویند این مردم قدردان نیستند و به روحانیون نیز بگویند مردم دینشان را از دست داده‌اند.

حریزاوی با یادآوری اینکه سازمان موظف است که سالانه نرخ دینداری مردم را اعلام کند، گفت: نرخ دینداری در کشور ما در ۵۰ سال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است؛ کاهش نرخ دینداری در جها ۵ درصد است و در ایران نصف این رقم است.

وی، افزایش نرخ دینداری مردم ایران را از رویش‌های انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری درباره جنگ فرهنگ واژه‌های مختلفی نظیر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ رسانه‌ای فضای مجازی و ... به کار بردند چرا که ما واقعاً درگیر جنگ مجازی هستیم.

حریزاوی با یادآوری اینکه جنگ فرهنگی از دهه ۷۰ آغاز شد، گفت: مقام معظم رهبری ۳ دلیل آوردند که ما در این جنگ پیروز شدیم؛ یکی مدافعان حرم دهه هفتادی است و در واقع فتح‌الفتوح انقلاب شهر و دیار نیست بلکه تربیت جوانان پای کار انقلاب است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور دلیل دوم را راهیان‌نور و دلیل سوم را پدیده اعتکاف و استقبال گسترده از این مراسم دانست و گفت: اکنون اعتکاف هر ساله با استقبال بسیار زیادی از سوی جوانان مواجه است.

وی یادآور شد: زمانی که یک فرد نادان و نفوذی دانسته یا نادانسته می‌گوید مردم بی‌دین شده‌اند و آن‌ها را رها کنید، در حقیقت می‌خواهد نظام محاسبه ملت ایران را عوض کند.

حریزاوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نرخ دینداری جوانان حتی بی‌حجاب‌ها هم بالاست و باید راه آن را پیدا کنیم، گفت: برای مقابله با جبهه باطل باید روش آنان را به کار بگیریم به‌عنوان مثال می‌توان بر روی موسیقی و سرود‌های انقلابی سرمایه‌گذاری کرد لذا باید با ابزار فرهنگی مبارزه کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور راهبرد سوم صبر فعال دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دو نوع صبر منفعل و فعال داریم؛ قرآن از ما صبر فعال می‌خواهد؛ صبر فعال آن صبری است که به همراه مطالبه‌گری و حرکت است و صبر منفعل همراه با نق زدن است.

فرهنگ مطالبه‌گری در چارچوب نظام اسلامی را در میان مردم ایجاد کنیم
وی با تأکید بر اینکه ما موظفیم که فرهنگ مطالبه‌گری در چارچوب نظام اسلامی را در میان مردم ایجاد کنیم، گفت: این وفاقی که در برای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی انجام شده پیش‌زمینه‌ای برای حضور تمدنی در قرن‌های آینده است.
انتهای پیام
captcha