تجربه‌های 40 ساله انقلاب چراغ راه آینده کشور است
کد خبر: 3782377
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
امام جمعه هامون:

تجربه‌های 40 ساله انقلاب چراغ راه آینده کشور است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ با بیان اینکه تجربه‌های متراکم 40 ساله انقلاب چراغ راه آینده کشور است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره شعار دفاع از مظلومان را سرلوحه امور قرار داده و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین و از همه مظلومان عالم از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، 28 دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از حمد و ثنای خداوند متعال و سفارش به رعایت تقوا، گفت: یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام که آیاتی از قرآن کریم و روایات و سیره و روش پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) و اولیاءالله به آن اختصاص دارد، مسئله استقامت و پایداری در راه حق است.
وی بیان کرد: خداوند متعال خطاب به پیامبر عظیم‌الشأن، حضرت محمد(ص) می‌فرماید «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ» یعنی ای پیامبر تو چنانکه مأموری استقامت کن و کسی که با همراهی تو به خدا رجوع کرد، نیز باید پایدار باشد. امام صادق(ع) نیز فرمودند «مَنِ ابْتُلِی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ بِبَلَاءٍ فَصَبَرَ عَلَیهِ کانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ أَلْفِ شَهِید» یعنی هر مؤمنی که به بلایی مبتلا شود و بر آن صبر کند برایش مثل اجر هزار شهید خواهد بود. بلاها، گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها با استقامت، پایداری، صبر و تحمل آسان می‌شود.
امام جمعه هامون با اشاره به تفسیر آیه شریفه «إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا»، گفت: هر صاحب دردی چون ایمان دارد به‌خاطر امتحان الهی بی‌صبری نمی‌کند تا ایمانش خدشه‌دار نشود؛ اگر دین خدا امروز به دست ما رسیده‌ است، با استقامت پیامبر اکرم(ص)، صبر حضرت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانش و بی بی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و استقامت و صبر مسلمانان مقاومی همچون یاسر و سمیه و فرزندان‌شان عمار و عبدالله بوده است.
حجت‌الاسلام عزیزالله شیخ در ادامه با اشاره به نامگذاری ۲۹ دی‌ماه به نام «روز غزه»، اظهار کرد: این روز به دلیل حماسه‌آفرینی مردم مظلوم غزه در دفاع از سرزمین‌شان «روز غزه» نام‌گذاری شده است؛ روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی شایسته است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلوم و بی‌دفاع آن دیار به گوش جهانیان برسد.
وی با بیان اینکه تجربه‌های متراکم 40 ساله انقلاب چراغ راه آینده کشور است، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره شعار دفاع از مظلومان را سرلوحه امور قرار داده و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین و از همه مظلومان عالم از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است.
امام جمعه هامون در پایان خطاب به مدیران استانی و مسئولان اجرایی این شهرستان، گفت: باید به خواسته‌های کشاورزان، دامداران، صیادان، جوانان و مردم این منطقه توجه داشت و به آنها رسیدگی کرد، چراکه خیلی زود فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha