حوزه علمیه سند جامع مادر برای کشور تولید کند
کد خبر: 3782390
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حوزه علمیه سند جامع مادر برای کشور تولید کند

گروه سیاست و اقتصاد ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر سند ملی حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد پراکنده‌کاری‌ها به حداقل می‌رسد و نیاز است که در این باره یک سند مرجع به وجود بیاید.

حوزه علمیه سند جامع مادر برای کشور تولید کندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز، 29 دی‌ماه در دیدار آیت‌الله اعرافی که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه تحول در حوزه ساده‌تر از دانشگاه است و این به‌دلیل تعصب برخی دانشگاهیان درباره تحول است، گفت: نخستین ملاحظات ما این بوده که دستورات شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت لایحه و طرح دربیاید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اینکه دبیرخانه‌ای یک پشتوانه کارشناسی برای همه قلمروهای بزرگ به‌وجود آورد امکان‌پذیر نبوده و حوزه و سایر نهادها باید ایده‌های خود را در قالب طرح به شورای عالی تحویل دهند تا یک برنامه جامع تدوین شود.
عاملی بیان کرد: کشورهای مختلف اسناد ملی بسیاری دارند، اما آن‌ها اسناد را جهت اجرا می‌نویسند و اگر اسناد با بیان جزئیات، زمینه‌های عملی داشته باشند بهتر می‌توان از آن‌ها نتیجه گرفت.
وی تصریح کرد: مسائل حقوقی و قانونی اسناد قبل از حضور در صحن علنی شورا باید مرتفع شود تا تزاحمات حقوقی به‌وجود نیاید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اگر سند ملی حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد پراکنده‌کاری‌ها به حداقل می‌رسد و نیاز است در این باره یک سند مرجع به وجود بیاید و‌ به طور کلی باید گفت کشور به سند جامع مادر نیاز دارد.
عاملی اظهار کرد: برخی از اسناد ما قدمتی ۱۰۰ ساله دارد که هنوز به آن‌ها ارجاع می‌شود و این به‌دلیل استواری مفهومی آن‌ها است.
انتهای پیام
captcha