اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس برگزار شد/ فعالیت ۲ هزار مدرسه امین در کشور
کد خبر: 3782421
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس برگزار شد/ فعالیت ۲ هزار مدرسه امین در کشور

گروه معارف ـ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس با حضور معاون دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سطح استان فارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، معاون دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور امروز، 29 دی‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام اسدالله پرهیز، مدیر مدرسه علمیه مرودشت گفت: برای رشد و بالندگی حوزه و الزامی کردن پیشنهادات باید وضع قانون و تربیت کادری که توان اجرای منویات را داشته باشد‌ را مدنظر قرار دهيم. 
همچنین حجت‌الاسلام زارع، معاون تهذیب مدرسه علمیه محمدیه شیراز به مشکلات بودجه حوزه اشاره كرد و گفت: باید درباره این موضوع مدیریت حوزه استان، استاندار را دعوت و پیگیری کند.
حجت‌الاسلام نصری، استاد حوزه نیز اصلاح فرآیند و تربیت مدارس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۹۸ درصد متدینین جامعه وارد سپاه و دو درصد وارد حوزه ‌می‌شوند چراکه حقوق و مزایا حوزه کمتر از سپاه است.
وی به پذیرش حوزه‌ها اشاره كرد و گفت: پذیرش حوزه از سوم راهنمایی کار مطلوبی است چرا‌که می‌توان شاکله اعتقادی آنان را درست کرد.

لزوم جذب نخبگان به مراكز حوزوی
همچنین حجت‌الاسلام اسلام‌نسب، استاد حوزه در این جلسه اظهار کرد: پذیرش افراد با معدل مطلوب و جذب نخبه بدون گزینش در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان كرد: اجرای برنامه‌های بیش از ظرفیت ممکن است دچار آسیب شود، همچنین مشکل بودجه مانع اجرای بسیاری از برنامه‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام بحرانی، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر استان فارس نیز گفت: در بسیج و حلقات صالحین به صورت کیفی از ظرفیت دو هزار بسیجی استفاده می‌کنیم.
وی به جذب طلاب نخبه اشاره كرد و گفت: طرحی در این خصوص در مرحله اجرا است که می‌تواند در نخبه‌پذیری طلاب در بخش آموزش کمک کند.

اهمیت مطالعه اجباری
حجت‌الاسلام عقیل شفیعی، مدیر مدرسه علمیه نی‌ریز به موضوع مطالعه اجباری اشاره كرد و افزود: ایجاد نیاز مطالعه از طریق امتحانات هفتگی برای طلاب می‌تواند در این بخش موفق‌تر عمل کند.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های روزانه فن خطابه، خوشنویسی، روش مداحی و دیگر کلاس‌ها می‌تواند در توانمند سازی طلاب در عرصه‌های مختلف کمک کند.
حجت‌الاسلام یوسفی، استاد مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: باید برای باور طلاب به نیاز داشتن دروس برنامه‌ریزی کرد.
حجت‌الاسلام رضایی، مدیر مدرسه علمیه علامرودشت در این جلسه با اشاره به اینکه مدارس جنوب استان به‌ویژه مدرسه علامرودشت میان شهرستان‌های سنی‌نشین با امکانات بسیار بالا از سوی شیخ‌نشینان حوزه خلیج فارس واقع شده است، گفت: برای مدارس علمیه باید برنامه‌ریزی‌های کلانی از جمله بودجه صورت گیرد.

لزوم ایجاد منابع پایدار بودجه‌ای
وی به ایجاد منابع پایدار به‌ویژه بودجه‌ای اشاره كرد و گفت: بیشتر مشکلات مدارس امکانات مالی است که اگر برطرف شود بسیاری از مشکلات از جمله دعوت از اساتید را برطرف می‌کند.
در بخش پایانی این اجلاسیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: تبادل اندیشه و گفتمان یکی از راه‌های بسیار مطلوب است.
وی به مشکلات بودجه‌ای اشاره كرد و گفت: بودجه‌های علمیه کاسته شده که شاید این مطلب مدارس علمیه را به سوی مردمی شدن و منابع پایدار سوق دهد.

روحانیان در تمام مراكز و نهادها حضور داشته باشند
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور تأكید كرد: روحانیان باید در همه مراکز و نهادها حضور پیدا کنند؛ تاکنون توانسته‌ایم دو هزار مدرسه را از آموزش پرورش به‌عنوان مدرسه امین بگیریم که قطعاً بر روی این موارد کار شده است.
وی ادامه داد: با ۷۰ مراکز و نهادها تفاهم‌نامه امضا شده که می‌توانیم با حضوری موفق بسیاری از فعالیت‌ها را اجرا کنیم و از ظرفیت‌ها استفاده کرد.
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور در پایان یادآور شد: کادرسازی علمی و دینی برای تربیت نهادهای نظام جزو رسالت حوزه‌های علمیه است.
انتهای پیام

captcha