۵ بهمن‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3782453
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

۵ بهمن‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه البرز گفت: ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم تا ۵ بهمن‌ماه ادامه دارد.

۵ بهمن‌ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی، رئیس اداره قرآن اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شور و شوق مضاعفی برگزار خواهد شد.
وی گفت: این آزمون با همکاری ادارات مختلف از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما در تاریخ ۹ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز افزود: آزمون سراسری در سال جاری در ۳ گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل حفظ قرآن‌کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش الکترونیکی با سه رشته برگزار خواهد شد.
اشرفی به تشریح رشته‌های قرانی در هر گروه امتحاتی پرداخت و افزود: رشته حفظ قرآن کریم شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، سه جزء، ۳۰ جزء، حفظ کل و جزء اول خواهد بود.
این مقام مسئول بیان کرد: آزمون رشته مفاهیم و معارف قرآن با هفت رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن‌کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن‌کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم‌ نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و در گروه آموزش الکترونیکی سه رشته شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع) ترجمه مفاهیم قرآن‌کریم و روخوانی قرآن‌کریم برگزار می‌شود‌.
وی گفت: ثبت‌نام آزمون از ۵ دی ماه آغاز و تا ۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.quranedu.ir قرآن و عترت ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام

captcha