طرح «چهل قلم» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 3782468
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

طرح «چهل قلم» در کردستان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اجرای طرح «چهل قلم» در این استان با تجلیل از ۲ نویسنده خبرداد و گفت: این برنامه به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می‌شود.

محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «چهل قلم» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسئولان با نویسندگان متعهد و ارزشی، آشنایی با آثار فاخر نویسندگان متعهد و تکریم نویسندگان ارزشی به عنوان گروه‌های مرجع تأتیرگذار توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: شناساندن هر چه بیشتر و بهتر نویسندگان متعهد و ارزشی به آحاد مردم و معرفی آثار اهالی قلم از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.
عبدالملکی با بیان اینکه طرح «چهل قلم» از ۲۲ دی الی ۲۹ بهمن در همه استان‌های کشور با حضور شخصیت‌های برجسته، نویسندگان منتخب، اهالی فرهنگ و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی اجرایی می شود، عنوان کرد: برنامه مذکور روز دوم بهمن در استان کردستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در برنامه استان 2 نویسنده که یکی کشوری و دیگری استانی است تجلیل می‌شود، اعلام کرد: در این برنامه از آخرین اثر منتشر شده این دو نویسنده هم رونمایی می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: در مراسم طرح چهل قلم استان، مطالبی در ارتباط با آثار دو نویسنده توسط سه تن از نویسندگان مطرح کردستانی بیان می شود.
وی در پایان یادآور شد: برپایی نمایشگاه از آثار نویسندگانی که در این مراسم تجلیل خواهند شد از دیگر برنامه های جنبی طرح چهل قلم در کردستان است.
گفتنی است؛ 78باب کتابخانه عمومی در سطح کردستان کردستان وجود دارد که از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشارکتی است و 48 هزار نفر از مردم استان عضو این کتابخانه ها هستند.
انتهای پیام

captcha