اجرای طرح «شورای فرهنگی روستا‌ها و محلات» در ۴۵۰ مدرسه گیلان
کد خبر: 3782476
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

اجرای طرح «شورای فرهنگی روستا‌ها و محلات» در ۴۵۰ مدرسه گیلان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اجرای طرح شورای فرهنگی روستا‌ها و محلات در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ مدرسه و حدود ۱۰ هزار دانش آموز در روستا‌های گیلان تحت پوشش طرح مذکور قرار دارند.

اجرای طرح «شورای فرهنگی روستا‌ها و محلات» در ۴۵۰ مدرسه گیلانحجت الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اجرای طرح «شورای فرهنگی روستاها و محلات» در استان، اظهار کرد: شورای فرهنگی روستاها و محلات با تعامل با مدارس سعی دارد تا بتواند با اشاعه فرهنگ دینی در مقابله با آسیب های اجتماعی گام های موثری بردارد و دانش آموزان را در این مسیر هدایت کند.

وی با بیان اینکه وظیفه شورای فرهنگی روستاها و محلات تنها انجام کار فرهنگی است و هیچ دخالتی در کار مسئولان صورت نمی گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر 450 مدرسه در روستاهای گیلان تحت پوشش طرح شورای فرهنگی روستاها و محلات قرار دارند.

این کارشناس دینی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 10 هزار دانش آموز با طرح مذکور ارتباط گرفته اند لذا می توانیم در عرصه ارتقای فرهنگ دینی به موفقیت مورد نظر دست یابیم.

یاری با بیان اینکه طرح شورای فرهنگی روستاها و محلات از ابتکارات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان است، خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت احیای برخی از مناسبت های مذهبی مغفول مانده در روستاها، هدف از اجرای این طرح، انجام امور فرهنگی با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در روستاهای گیلان است.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه و تبلیغات گسترده دشمنان انقلاب اسلامی در فضای مجازی، یادآور شد: روحانیون در طول هفته می توانند جلسات فرهنگی با دانش آموزان را در هر نقطه از روستا یا محله با استفاده از ظرفیت های آن روستا و محله برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: امروز همه خانواده ها نگران فرزندانشان هستند و برای کاهش نگرانی عمومی جامعه نیازمند همکاری بیش از پیش روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس با روحانیون طرح شورای فرهنگی روستاها و محلات هستیم.

انتهای پیام

captcha