ظرفیت پذیرش ازدواج دانشجویی تا ۲۰ هزار زوج افزایش یافت
کد خبر: 3782477
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

ظرفیت پذیرش ازدواج دانشجویی تا ۲۰ هزار زوج افزایش یافت

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور از افزایش ظرفیت بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» تا ۲۰ هزار زوج خبر داد.

ظرفیت پذیرش ازدواج دانشجویی تا 20 هزار زوج افزایش یافتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت»، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، رئیس ستاد ازدواج دانشجویی با بیان این مطلب که تا پیش از این ظرفیت پذیرش 15هزار زوج درنظرگرفته شده بود، عنوان کرد: با توجه به استقبال دانشجویان و آخرین آمار ثبت‌نام قطعی که 14 هزار زوج عنوان شده است و پیش بینی ثبت نام 6000 زوج از میان کسانیکه سال گذشته دیر مطلع شدند به سفرهای امسال اضافه خواهند شد و به طور کلی فعلا تا سقف 20 هزار زوج را برای پذیرش پیش‌بینی خواهیم کرد.

ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج دانشجویی
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی پیرامون ترویج ازدواج دانشجویی و نیاز به اطلاع‌رسانی در این خصوص، افزود: از هر مسیری که برای ما مقدور بوده سعی کردیم طرح همسفر تا بهشت در حوزه ازدواج دانشجویی را اطلاع‌رسانی کنیم، اما حجم اخبار و اطلاعات و رویدادها در فضای دانشگاه‌ها آنقدر زیاد است که این ماجرا بعضا در فضای افکار عمومی نادیده انگاشته می شود، اما به هر حال ما از ظرفیت‌های مختلف تبلیغی و رسانه‌ای نسبت به این امر اطلاع رسانی کردیم.
وی با بیان اینکه این سفر ویژه زوج‌های دانشجو و به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دانشگاه‌هایی که زمینه آموزش مجازی فراهم است سعی می‌کنیم تا بخشی از آموزش‌ها به صورت اختیاری در قالب مجازی صورت گیرد و ادامه آن نیز همزمان با سفر به مشهد مقدس و در قالب مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های معنوی و ارائه مهارت‌های زندگی با استفاده از ابزار‌های هنری مثل تئاتر با محتوایی ناظر به موضوعاتی که در زندگی زناشویی زوج‌های جوان تاثیرگذار و ماندگار است برگزار شود.

توسعه خوابگاه‌های متأهلی
صالحی در توصیه به مقامات دولتی و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خاطر نشان کرد: حتما توسعه خوابگاه‌های متاهلی در مراکز آموزش عالی در ترویج، تثبیت و استمرار زندگی زوجین تاثیرگذار است. من امیدوارم دولت کمی‌نگاه واقع بینیانه نسبت به این مسئله داشته باشد و در بودجه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت نسبت به این مسئله اهتمام ویژه‌تری داشته باشد و یا از ظرفیت خیرین استفاده بهتری نمایند.

پذیرش خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه
در ادامه حجت الاسلام محمد خادمی، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور از آمادگی این ستاد برای پذیرش خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی این ستاد در سال گذشته برای پذیرش ویژه این دانشجویان در صورت مساعدت استانداری کرمانشاه و مسئولان استان گفت: امسال نیز در بیست ودومین دوره ازدواج دانشجویی آمادگی لازم برای پذیرایی ویژه از این عزیزان را خواهیم داشت و تمام ظرفیت‌های لازم برای اعزام خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه را فراهم می کنیم و می‌توانیم برای آن‌ها یک کاروان ویژه در نظر بگیریم.

تشرف سی هزار نفر در طرح همسفر تا بهشت به مشهد 
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور اظهار کرد: در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت حدود 30 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف خواهند شد که تا این لحظه بیش از 15 هزار زوج ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام بیش از 14 هزار زوج مورد تایید سامانه قرار گرفته است.
حجت الاسلام خادمی گفت: ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی از20 ام آبان ماه سال جاری آغاز شده و اعزام دانشجویان از سراسر کشور تا اواخر اسفند ادامه دارد.

رتبه‌بندی استان‌ها در ازدواج دانشجویی
وی بیان کرد: تاکنون رتبه اول در ثبت نام ازدواج دانشجویی را تهران با 2188 زوج به خود اختصاص داده است و پس از آن اصفهان با 1563 زوج و یزد با 949 زوج در رتبه‌های دوم و سوم هستند.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور اظهار کرد: در پنج کاروان اول که تا کنون در این دوره اعزام کردیم، اعزام استانی نداشتیم و عموما به صورت انفرادی ثبت نام کردند؛ در واقع اولین اعزام کاروانی 27 دی ماه، از استان اصفهان با تعداد 300 زوج خواهد بود؛ هم چنین در 30 دی ماه استان مازندران با تعداد 300 زوج به صورت کاروانی به مشهد اعزام خواهند شد که برای آنان برنامه‏‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.
خادمی خاطر نشان کرد: اعزام کاروان ها از 9 دی ماه آغاز شده است که تا کنون این ستاد میزبان 6 کاروان با مجموع 1172 زوج بوده است و تا تاریخ 21 اسفند ماه 18 کاروان دیگر هم به مشهد اعزام خواهند شد.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: مراسم همسفر تا بهشت سال 97 تفاوت‌هایی ملموس و محسوس نسبت به 21 دوره قبل دارد؛ با تدابیر صورت گرفته در این دوره، تمام زوج‌ها در یک مکان مستقر می‌شوند، در حالی که در دوره‌های قبل در هتل‌های مختلف بودند. همچنین برنامه‎های فرهنگی آموزشی مختلفی با سطح کیفی بالا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در عین حال که جنبه آموزشی دارد بسیار مفرح است.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور درباره بسته‌های فرهنگی که به زوج‌ها هدیه داده می‌شود، افزود: در این دوره برای زوج‌ها بسته‌هایی در نظر گرفته شده که متناسب با دوره برگزاری به آن‌ها هدیه می‌شود. بسته‌هایی با مساعدت آستان قدس رضوی آماده شده است، همچنین بسته‌هایی با همکاری شهرداری تدارک دیده می‌شود، که در اختیار زوج‌های دانشجو قرار می گیرد.

انتهای پیام

captcha