ثبت‌نام ۲۰۰۰ زنجانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3782500
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

ثبت‌نام ۲۰۰۰ زنجانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تا کنون ۲۰۰۰ زنجانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند و آزمون کتبی ۹ اسفندماه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 2000 زنجانی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریمحجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تا امروز تعداد 2 هزار نفر در مسابقات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کردند که این آزمون در 10 رشته برگزار می‌شود و سه رشته نیز به صورت غیرحضوری و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور 9 اسفند برگزار و از 11 تا 16 اسفند آزمون شفاهی برگزار می‌شود.
وی به اهمیت راهبردی و کاربردی فعالیت‌های اوقاف در حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود و از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جامعه می‎توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.
جنتی با اشاره به اینکه امسال نیز آزمون سراسری قرآن و عترت در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: ایجاد انگیزه و فراگیری قرآن و عترت، سنجش مدارس و موسسات قرآنی، استانداردسازی و جهت‌دهی قرآن، شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان و به روزرسانی اطلاعات حافظان قرآن کریم از اهداف ما در برگزاری این آزمون است.
وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور در اوقاف و امور خیریه، ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا وحدت خود را در رویدادهای قرآنی نشان دهیم و برگزاری این آزمون یکی از جلوه‌های وحدت در استان زنجان به‌شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: سه ماموریت سازمان اوقاف و امور خیریه به ساماندهی بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی مربوط می‌شود.
وی بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن آزاد است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت در این آزمون تا 5 بهمن اقدام کنند یا جهت دریافت راهنمایی با شماره تلفن 25293152 تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha