اجتماعی شدن سلامت نیازمند دانش‌افزایی عمومی است
کد خبر: 3782530
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

اجتماعی شدن سلامت نیازمند دانش‌افزایی عمومی است

گروه اجتماعی ـ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، اجتماعی شدن سلامت را نیازمند دانش‌افزایی عمومی برشمرد و گفت: باید گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

به گزارش ایكنا از فارس، بتول معلم، مدیركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس امروز، 29 دی‌ماه در جلسه پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با بیماری‌های غیرواگیردار، اجتماعی كردن سلامت را نیازمند دانش‌افزایی عمومی برشمرد و گفت: سوق دادن جامعه به سمت دانش‌افزایی حوزه سلامت گام مؤثری در جهت کاهش تهدیدات و خطرات است.
وی افزود: با توجه به احصاء و وصول آمار و گزارش‌های مجموعه سلامت استان درخصوص گسترش بیماری دیابت ضروری است تدابیر و تمهیدات لازم برای آماده‌سازی و اندیشه‌افزایی اقشار مختلف جامعه نسبت به عادت‌های غذایی نامناسب، گسترش ورزش همگانی به منظور کاستن از ابتلا به این بیماری اتخاذ شود.
معلم همچنین گفت: بايد برنامه‌ریزی لازم در زمینه کنترل فشار خون و آموزش پیشگیری و راهکارهای جدیدی در آگاهی بخشی اجتماعی داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه سمن‌ها در زمینه اعتمادسازی عمومی و هشدار درخصوص تهدیدات وخطرات جانی و کنترل موثر حائز اهمیت است.
نائب رئیس کارگروه تخصصی سلامت و تأمین غذایی استان بر بهبود و ارتقای سواد و اطلاعات درمانی و حوزه سلامت تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه افراد بالای 30 سال بیشتر در معرض بیماری هستند لازم است اقدام عملی و اجرایی مقتضی صورت گیرد.
وی آموزش تغذیه سالم، ارتقای سطح آگاهی و مهارت خانواده‌ها برای مقابله و اقدامات پیشگیرانه با بیماری‌های غیر واگیردار لازمه اجتماعی کردن سلامت دانست.
انتهای پیام

captcha