حوزه علمیه؛ اولویت اول تحقق ۱۰ میلیون حافظ/ شرط حفظ قرآن برای فارغ‌التحصیلان حوزه لحاظ شود
کد خبر: 3782552
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳
دغاغله تأکید کرد:

حوزه علمیه؛ اولویت اول تحقق ۱۰ میلیون حافظ/ شرط حفظ قرآن برای فارغ‌التحصیلان حوزه لحاظ شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآنی با تأکید براینکه همه اقشار جامعه مخاطب خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن هستند، گفت: قشری که نسبت به دیگر مردم در تحقق این خواسته در اولویت است طلاب و حوزه‌های علمیه هستند؛ شرط حفظ قرآن کریم را برای فارغ‌التحصیلی از حوزه لحاظ شود.

حوزه علمیه؛ اولویت اول تحقق ۱۰ میلیون حافظ/ شرط حفظ قرآن برای فارغ‌التحصیلان حوزه لحاظ شودطرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات مقام معظم رهبری در کشور چندسالی است که درحال اجرا است. این طرح فراگیری گسترده‌ای از یک جزء تا کل قرآن کریم را در بر دارد. از آنجا که براساس نظر کارشناسان روند طرح کند است ایکنا به شیوه‌های تسریع در رسیدن به این هدف پرداخته است.

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: برای جمعیت کشور ما که بیش از 80 میلیون نفر است 10 میلیون حافظ زیاد نیست.

وی با تأکید براینکه همه اقشار جامعه مخاطب این خواسته مقام معظم رهبری هستند، گفت: اما قشری که نسبت به دیگر مردم در تحقق این خواسته در اولویت است طلاب و حوزه‌های علمیه هستند. شرط ورود به الازهر برای طلبه‌های جوان حفظ قرآن است. حالا ما نمی‌گوییم که حفظ قرآن برای حوزه‌های علمیه شرط ورود باشد اما دیگر این شرط را برای فارغ‌التحصیلی قرار دهند. 

دغاغله ادامه داد: کسی که می‌خواهد دستار پیامبر را روی سرش بگذارد باید حافظ کل قرآن باشد و بعد از آن اولویت به دیگر اقشار جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان می‌رسد؛ اصلاً جای قرآن باید در حوزه علمیه باشد.

وی با تصريح بر اينكه به طور قطع هدف‌گذاری مقام معظم رهبری از بيان اين طرح قشر جوان و نوجوان بوده، بیان كرد: با توجه به آنكه روحيه جوان تشويق‌پذير است، يكی از راه‌های ترويج اين امر تشويق و ترغيب جوانان است.

این پیشکسوت قرآن کریم در پاسخ به اين پرسش كه بهترين شيوه حفظ قرآن كريم چيست؟ بيان كرد: بهترين شيوه آغاز حفظ از اول قرآن كريم است. برخلاف تصور عموم كه گمان می‌كنند آغاز حفظ قرآن از جزء ۳۰ و ۲۹ بهتر است اما اين روش حافظ را بيشتر در معرض اشتباه قرار می‌دهد.

داور بين‌المللی قرآن كريم همچنین کاهش بودجه قرآنی را از جمله عوامل آسیب‌زننده به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: این موضوع بهانه‌ای برای اعزام‌های خارج از کشور و دعوت از قاریان خارج از کشور هم ایجاد کرده است.

انتهای پیام 

captcha