ارسال ۸۰۰ اثر به دبیرخانه هفته قرآن و عترت لرستان
کد خبر: 3782553
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

ارسال ۸۰۰ اثر به دبیرخانه هفته قرآن و عترت لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان با اشاره به ارسال هشتصد اثر نفیس در رشته‌های هنری و فرهنگی قرآنی به دبیرخانه هفته قرآن و عترت لرستان، گفت: در دومین هفته قرآن و عترت لرستان ۱۴ جشنواره با موضوع قرآن و عترت برگزار شد.

امنصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان از ششم تا دوازدهم بهمن‌ماه سال‌ جاری، گفت: 14 جشنواره فرهنگی ـ هنری قرآنی و شش رشته مسابقات قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ 5 جزء اول و 20 جزء اول قرآن‌کریم، در قالب این هفته در استان لرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رسالت بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشر فرهنگ و هنر قرآنی باعث شد که ما به فکر برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی، هنری و قرآنی باشیم که جامعیت داشته باشد و در راستای تولیدات فاخر دینی بتوانیم قدمی برداشته باشیم.

احمدی عنوان کرد: خوشبختانه اکثر هنرمندان استان لرستان هنرمند دینی هستند، به‌ویژه اهتمام زیادی در راستای خلق اثر هنری دینی و قرآنی دارند، به‌طوری‌که ما در زمان اعلام فراخوان هیچ‌گونه دغدغه مخاطب نداشتیم بلکه دغدغه ما چگونگی احصاء آثار هنری بوده است.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت استان لرستان با اشاره به این‌که حضور هنرمندان در این عرصه ما را وادار کرده که یک داوری دقیق و ظریف داشته باشیم، گفت: اردیبهشت‌ماه امسال تفاهم‌نامه برگزاری هفته قرآن و عترت با معاون قرآن و عترت بسته و یک هفته بعد از آن پوستر و فراخوان طراحی و چاپ شد و از طریق مطبوعات اطلاع‌رسانی شد که از همان روزهای ابتدایی با استقبال هنرمندان روبرو شد.

وی با اشاره به ارسال هشتصد اثر نفیس دررشته‌های هنری و فرهنگی قرآنی به دبیرخانه هفته قرآن و عترت لرستان، ادامه داد: در دومین هفته قرآن و عترت استان لرستان 14 جشنواره شعر، داستان کوتاه، پوستر، صنایع دستی، خوشنویسی شکسته نستعلیق، تذهیب، نقاشی خط، عکس، تعزیه‌خوانی، فیلم کوتاه، فیلم‌نامه نویسی فیلم‌کوتاه، نمایشنامه نویسی، تئاتر صحنه‌ای، مناجات‌خوانی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha