ثبت‌نام بیش از 1300 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت قزوین/تا 5 بهمن‌ماه فرصت باقی است
کد خبر: 3782562
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

ثبت‌نام بیش از 1300 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت قزوین/تا 5 بهمن‌ماه فرصت باقی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان قزوین گفت: استقبال از ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان قزوین با گذشت زمان، روند صعودی داشته و تنها با گذر ۱۶ روز از آغاز ثبت‌نام، آمار قطعی داوطلبان استان قزوین از مرز یک هزار و 300 نفر گذشته است.

ثبت‌نام بیش از 1300 نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت قزوین/تا 5 بهمن‌ماه فرصت باقی است

منیره مطهری مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان قزوین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود. 
وی افزود: استقبال از ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان قزوین با گذشت زمان، روند صعودی داشته و تنها با گذر ۱۶ روز از آغاز ثبت‌نام، آمار قطعی داوطلبان استان قزوین از مرز یک هزار و 300 نفر گذشته است.
مطهری یادآور شد: این آزمون که ثبت نام آن از 10 دی ماه آغاز و تا 5 بهمن ماه ادامه خواهد داشت، 9 اسفندماه سال جاری دایر خواهد شد.
این مسئول با اشاره به بخش های مختلف این آزمون گفت: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان قزوین در 4 بخش حفظ قرآن شامل حفظ جزء اول، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل ترجمه و مفاهیم قرآن جلد یک، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، در بخش آموزش های الکترونیکی در رشته سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، روخوانی قرآن کریم و در بخش طرح بشارت 1452 در رشته حفظ جزء 30 شامل سطح اول رشته حفظ سوره های ناس تا زلزال، سطح دوم رشته حفظ سوره های ناس تا طارق و سطح سوم رشته حفظ کل جزء 30 خواهد بود. 
وی بیان کرد: همچنین رشته های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه علاوه بر آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان مرحله مقدماتی رشته های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می شود.
مطهری افزود: علاقه مندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir پس از پرداخت مبلغ شصت هزار ریال نسبت به ثبت نام خود در ببخش های ذکر شده اقدام کنند. 
وی تصریح کرد:  شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان خانم و آقا بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب می تواند در یکی از رشته ها شرکت کند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: کلیه شرکت کنندگان درآزمون، جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است می توانند از تاریخ اول اسفند تا 9 اسفندماه سال جاری با مراجعه به سایت مذکور اقدام کنند.
وی با بیان اینکه جهت تسهیل در آزمون حفظ دانش آموزان تدابیر لازم سنجیده شده است، عنوان کرد: آزمون تمامی رشته های حفظ برای دانش آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در یک مرحله شفاهی از تاریخ 11 اسفند تا 16 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
مطهری با اعلام اینکه این گروه از دانش آموزان باید تمامی مراحل ثبت نام را مانند سایر داوطلبان آزمون انجام دهند، اضافه کرد: زمان و مکان دقیق این آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج و در سایت آزمون اطلاع رسانی خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان آزمون اعم از دانش آموزان و قرآن آموزان، موسسات و مراکز قرآنی موفق، به قید قرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به تمامی نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره و به شرکت کنندگانی که امتیاز بالای 90 را در تمامی رشته ها کسب کرده باشند لوح تقدیر اعطا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha