ایده‌پردازان مسجدی دست بجنبانند
کد خبر: 3782628
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

ایده‌پردازان مسجدی دست بجنبانند

گروه جامعه ــ صاحبان تجارب و ایده‌های مسجدی تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت http://masjedidea.ir و آدرس masjedidea در شبکه‌های اجتماعی از ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی کسب اطلاع و ثبت‌نام کنند.

حسین نظریحجت‌الاسلام حسین نظری، مسئول دبیرخانه ششمین دوره فراخوان ایده‌های مسجدی (فام 6)، در گفت‌وگو با ایکنا درباره آخرین وضعیت ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی اظهار کرد: تاکنون پنج هزار پوستر به تمام مساجد تهران و برخی استان‌های فعال ارسال شده است. همچنین همکارانمان هر روز مصاحبه‌هایی را از ائمه جماعات و فعالان مسجدی اخذ می‌کنند و سپس آن را در قالب کلیپ‌هایی ایده‌محور و تجربه‌محور در اختیار مخاطبان سایت مسجد تی وی و فضای مجازی قرار می‌دهند.

وی افزود: با توجه به سپری شدن نیمه نخست ششمین فراخوان ایده‌های مسجدی، تبلیغات و به دنبال آن رقابت صاحبان تجارب و ایده‌های مسجدی وارد فاز تازه‌ای از شور و هیجان خواهد شد.

دبیرخانه ششمین دوره فراخوان ایده‌های مسجدی یادآوری کرد: محورهای این فراخوان عبارت‌اند از: مسجد و نهضت قرآنی، مسجد برقرار، مسجد و مدرسه، مسجد و خانواده، مسجد و اقتصاد مقاومتی، مسجد و کودک و نوجوان، مسجد و بانوان، مسجد و آسیب‌های اجتماعی و مسجد و مشارکت سیاسی؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://masjedidea.ir و در شبکه‌های اجتماعی به آدرس masjedidea مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه مهلت ارسال ایده‌های مسجدی به دبیرخانه فام آخر بهمن‌ماه تعیین شده است، اظهار کرد: در این دوره، تلاش خواهیم کرد تجربیات موفقی را که سابقه اجرا دارد و نیز ایده‌هایی نابی را که احیاناً هنوز به مرحله اجرا نیامده‌اند، احصا کنیم و در اختیار خانواده مسجدی قرار بدهیم. برای اینکه کار قوی‌تر پیش برود و تمرکز بیشتر شود، فراخوان را برای 9 محور مشخص اعلام کردیم و بخش‌هایی را که نیاز نداشتیم در فراخوان قرار ندادیم. این در حالی است که سال گذشته‌ محورهای مشخصی برای ایده‌پردازی وجود نداشت.

وی تأکید کرد: بارها از طریق رسانه‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که مجری ایده نیستیم، اما چه در تیزر و چه در پوستر اعلام کرده‌ایم که علاوه بر سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، از ایده‌های برتر حمایت می‌کنیم. اگر ایده‌ای شاخص‌های لازم را برای دبیرخانه داشته باشد و احساس کنیم که برای معرفی به دستگاه‌های اجرایی مربوط مناسب است، احتمال دارد از نظر مالی نیز برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام نظری درباره امکان انتشار ایده‌ها در فضای مجازی برای استفاده فعالان مسجدی در کشور، گفت: برای ارائه ایده‌های ارسال‌شده به دبیرخانه فام و ایده‌های برتر، محرمانگی و بُخلی وجود ندارد، اما تجربه نشان داده است  که اگر کل ایده‌های ارسال‌شده به دبیرخانه را منتشر کنیم، تجربه موفقی نخواهد بود. به این علت قلم ایده‌ها متفاوت است و باید آن‌ها را به یک وحدت رویه برسانیم و گاهی نیز ایده را فرآوری و غنی کنیم، اما ایده‌های برتر حتماً از طریق سایت‌ دبیرخانه به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha