هزینه ۶۳ هزار میلیاردی برای توسعه سواحل مکران
کد خبر: 3782635
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

هزینه ۶۳ هزار میلیاردی برای توسعه سواحل مکران

گروه سیاست و اقتصاد - دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: مبلغ ۶۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیش از ۴۰ پروژه مهم عمرانی و زیربنایی سواحل مکران در حال هزینه است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی‌اکبر سلیمانی، معاون وزیر دفاع و دبیر ستاد توسعه سواحل مکران شب گذشته، 29 دی‌ماه در اختتامیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان که در چابهار برگزار شد، گفت: سواحل مکران دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف است، اما برای شکوفایی این استعدادها نیاز به ورود سرمایه‌گذاران دارد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر توسعه و آبادانی سواحل مکران تأکید ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: بدین منظور ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و عضویت دستگاه‌های مرتبط در وزارت دفاع تشکیل شد.
دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به اینکه دولت در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای بهبود زیرساخت‌های آن انجام داده است، ادامه داد: طرح‌های خوبی نظیر پتروشیمی، فولاد، مراکز تفریحی و گردشگری و ساخت هتل در چابهار اجرایی شده که نویددهنده رونق اشتغال و توسعه این منطقه است.
وی اظهار کرد: مبلغ 63 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای بیش از 40 پروژه مهم عمرانی و زیربنایی سواحل مکران در حال هزینه است.

هزینه 63 هزار میلیاردی برای توسعه سواحل مکران

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی باید دست در دست هم بگذاریم تا توسعه را به ارمغان آوریم.
وی با بیان اینکه همه مسئولان موظف به همکاری با سرمایه‌گذاران هستند، ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از میان بردارند و راه را برای ورود سرمایه‌گذاران هموار سازند.
استاندار همچنین به موقعیت راهبردی چابهار اشاره کرد و افزود: چابهار از طریق دریا و مرز زمینی موقعیت مناسبی برای توسعه دارد و باید زیرساخت‌های حمل و نقل آن آماده شود.

انتهای پیام

captcha