تقوای سیاسی و فرهنگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای بشریت است
کد خبر: 3782665
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

تقوای سیاسی و فرهنگی حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای بشریت است

گروه فرهنگی - کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی بندرلنگه گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی سبک زندگی حضرت فاطمه‌(س) است، تقوای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فاطمه زهرا‌(س) بهترین الگو برای همه بشریت است.

تقوای  فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای همه بشریت استبه گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی علی‌نژاد، کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی بندرلنگه روز شنبه، ۲۹ دی‌ماه گفت: به‌مناسبت فرا‌رسیدن ایام فاطمیه سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا‌(س) و در راستای حفظ و ترویج فرهنگ دینی و آئین‌های مذهبی، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی و تکایای بندرلنگه و بندرکنگ و روستا‌های توابع با نصب پارچه نوشته‌ها و ریسه‌های مشکی و بنر‌های ویژه این ایام، فضاسازی و سیاهپوش شدند.
وی افزود: بر همه ما واجب است تا این ایام را به‌صورت ارزشمند و در فضای گسترده پاس بداریم و نسبت به شناخت و معرفی ارزش‌های دنیوی و اخروی حضرت فاطمه‌(س) و درس‌های ارزشمند نهفته در آن در همه عرصه‌ها و ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی، بیش از پیش کوشا باشیم.
علی‌نژاد بیان کرد: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی سبک زندگی حضرت فاطمه‌(س) است و بانوان جامعه ما باید ایشان را به‌عنوان الگوی خود در همه زمینه‌ها انتخاب کنند و تقوای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فاطمه زهرا‌(س) بهترین الگو برای همه بشریت است، به‌طوری که جامعه امروز، شدیداً نیازمند شناخت سبک زندگی این بانوی بزرگوار است.
کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی بندرلنگه، یادآوری کرد: حضرت زهرا‌(س) بر اثر شدت ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد، گاه به زحمت از بستر برمی‌خاست و کار‌های خانه را انجام می‌داد و گاه به سختی و با همراهی اطفال کوچکش، خود را کنار تربت پیامبر‌(ص) می‌رساند و یا کنار مزار حمزه عموی پیامبر‌(ص) و دیگر شهدای احد حاضر می‌گشت و غم و اندوه خود را بازگو می‌کرد.
حجت‌الاسلام خانجانی افزود: سپاسگزارى از پدر و مادر، نشانه و گواه سلامت فطرت است و کسى که به پدر و مادر خود نیکى می‌کند، از فطرت خود پاسدارى کرده است. اهمیت سپاسگزارى از پدر و مادر، چنان است که خداوند پس از امر به شکرگزارى از خود، شکر پدر و مادر را آورده است.
وی اظهار کرد: رضایت خداوند در گرو رضایت پدر و مادر است، لذا خداوند کسی را که مورد غضب پدر و مادر واقع شده است هر طاعتی هم که انجام بدهد، نمی‌بخشد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی در پایان گفت: انسان تا می‌تواند باید با پدر و مادر خویش مهربان و متواضع، دلسوز و خدمتگذار آنان باشد، چنان که اگر سعادت دنیا و آخرت را بخواهد، باید خدمت کند و مهربان باشد، تا خداوند مهربان در آخرت بهشتی برای انسان هدیه دهد و در این دنیا از همه بلا‌ها دور بماند.

انتهای پیام

captcha