تجلیل از نویسنده انقلابی در قالب طرح سراسری «چهل قلم»
کد خبر: 3782685
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

تجلیل از نویسنده انقلابی در قالب طرح سراسری «چهل قلم»

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تجلیل از مژگان شیخی، نویسنده متعهد و انقلابی کشور در قالب اجرای طرح سراسری «چهل قلم»، نواخته شدن زنگ انقلاب، اجرای مسابقه «برگ چهلم»، برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخوان و ... را از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی لرستان در دهه فجر برشمرد.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان امروز یک‎شنبه، 30 دی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در دهه فجر، گفت: از دی‌ماه جاری جلساتی با هدف برنامه‌ریزی جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه مبارک فجر برگزار شد و پس‌از بررسی و تجمیع نظرات کارشناسان ستادی، مصوب شد که برنامه‌های فرهنگی دهه فجر امسال در سه سطح برنامه‌های استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای به مرحله اجرا درآید.
وی برگزاری مسابقه «برگ چهلم» با مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در ایام دهه فجر در سطح استان برشمرد و اضافه کرد: این مسابقه با محوریت برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و عکاسی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند جهت شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر، به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان به نشانی اینترنتی www.lorestanpl.ir و یا کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
وی، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از مژگان شیخی، نویسنده متعهد و انقلابی کشور در قالب اجرای طرح سراسری «چهل قلم»، نواخته شدن «زنگ انقلاب»، افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های تکمیل شده کتابخانه‌ای در استان، نقد و بررسی کتاب «بلدچی» با حضور اسماعیل سپهوند، مؤلف لرستانی کتاب، برگزاری نشست کتابخوان اختصاصی ویژه مددجویان زندان و برگزاری جشنواره فرهنگی ویژه عشایر در روستای «چمشک» را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان برشمرد.
طهماسبی افزود: در سطح هر یک از شهرستان‌های استان نیز برگزاری برنامه‌های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به نواخته شدن «زنگ انقلاب» در مدارس، برگزاری نشست‌های کتابخوانی تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم شعرخوانی و قصه‌گویی در شهرستان مختلف استان و برگزاری «عصر شعر انقلاب» در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد اشاره کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: فعالیت‌هایی همچون فضاسازی و شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها متناسب با دهه مبارک فجر، برگزاری نشست‌های کتابخوان کتابخانه‌ای، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، برگزاری نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای، برگزاری مراسم قصه‌گویی، خاطره‌نویسی و جمع‌خوانی کتاب با موضوع «انقلاب اسلامی» از مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شوند.

یاداور می‏‌شود، مژگان شيخی متولد سال ۱۳۴۱ و دارای مدرک مترجمی زبان انگليسی است. وی از سال ۶۳ كار نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز كرد. شیخی هم در زمينه ادبيات كودكان و هم ادبيات بزرگسالان فعاليت داشته است و تاكنون بيش از ۱۵۰ عنوان از كتاب‌هايش به چاپ رسيده است كه برخی از آن‌ها دستمایه فيلم‌های سينمايی قرار گرفته‌اند. از آثار او در زمينه ادبيات كودک می‌توان به «زندگی حضرت يوسف»، «تابستان و غاز سفيد»، «دستی برای دوستی» و «گلی در سرزمين زمستان‌ها» و «۳۶۵ قصه برای ۳۶۵ روز سال» اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha