تبیین سیره عملی و اعتقادی فاطمی برای جوانان
کد خبر: 3782690
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
معاون تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد:

تبیین سیره عملی و اعتقادی فاطمی برای جوانان

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سیره عملی و اعتقاد به حضرت فاطمه زهرا(س) را به اقشار مختلف اجتماعی به‌ویژه جوانان معرفی کنیم.

تبیین سیره عملی و اعتقادی فاطمی به جوانانبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مسلم‌ پورجمالی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان یکشنبه، ۳۰ دی‌ماه با بیان این‌که فاطمه زهرا‌(س) دختر پیامبر اکرم، سیمای پرفروغ ایمان، نمونه روشن تقوا، و اسوه تمام عیار زن مسلمان است، گفت: فضایل حضرت زهرا‌(س) از جهت کثرت و عظمت آن چنان است که کسی قادر به کتمان یا انکار آن نیست، اما افسوس که مردم آن زمان، به جایگاه ایشان پی نبردند و اقدامات حضرت زهرا(س) را نادیده گرفتند.

وی با اشاره به این‌که تمام ابعاد زندگی ما باید بر اساس سبک زندگی فاطمی باشد، ادامه داد: ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا‌(س) را باید از دیدگاه قرآن کریم و نبی مکرم اسلام(ص) مورد تحلیل و بررسی قرار داد و این سیره عملی و اعتقادی را به اقشار مختلف اجتماعی به‌ویژه جوانان معرفی کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی در ارائه الگویی مبتذل و غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان دارند‌ مسلماً پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی حضرت زهرا(س) و شهدای زن که با الگو قراردادن حضرت زهرا(س) به دفاع از اسلام و ولایت پرداختند به پیشرفت علمی و فکری نظام اسلامی کمک کنند.

حجت‌الاسلام پورجمالی با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) مبنی براینکه «هر کس در حق مادر ما فاطمه‌(س) معرفت پیدا کند شب قدر را درک کرده است»، گفت: هر فردی باید به اندازه استعداد خود در زمینه فاطمه‌شناسی تلاش کند؛ چراکه فاطمه‌شناسی و تبیین سبک زندگی فاطمی ضرورت جامعه امروزی است.

وی با بیان اینکه اولین کسی که وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه‌(س) است، اظهار کرد: حضرت زهرا‌(س) با مشایعت فرشتگان وارد بهشت می‌شود و این نشان از جایگاه والای ایشان است.

captcha