همکاری ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری زکات با کمیته امداد یزد
کد خبر: 3782697
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

همکاری ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری زکات با کمیته امداد یزد

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد این استان همکاری دارند.

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه خرما، گندم و کشمش بیش‌ترین اقلام مشمول زکات در استان یزد است اظهار کرد: ۵۹۰ مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، از ۷۶۸ روستا در استان ۳۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.
وی افزود: مردم نیکوکار استان یزد طی ۹ ماهه نخست سال جاری هشت میلیارد و ۷۷۳ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند، ۹۴ درصد زکات پرداختی مستحب و شش درصد واجب بوده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ۶۲ درصد از زکات در امور محرومان و ۳۸ درصد در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی همچون مسجد، حسینیه و فاطمیه هزینه شد، ادامه داد: ۴۰ درصد از زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، ۲۴ درصد جهیزیه، ۱۷ درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، ۱۰ درصد امور درمانی، هشت درصد امور تحصیلی و یک درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد بوده است.
وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.
مشعل چی ادامه داد: مردم نیکوکار استان یزد طی ۹ ماهه نخست امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد ۳۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند، این در حالی است که ۳۷.۵ درصد کمک‌های اهدایی در قالب طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان در زمینه تأمین جهیزیه، درمان، خرید و ساخت مسکن، اشتغال نیازمندان، معیشت و امور فرهنگی و تحصیلی، ۲۵.۵ درصد زکات واجب و مستحب و کفاره، ۲۰ درصد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین و ۱۷ درصد صدقه بوده است.
یادآور می شود ۵۷ هزار و ۹۷۲ نیازمند از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۵۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و ۹ هزار خانوار با جمعیت ۱۸ هزار و ۹۱۷ به صورت موردی خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha