تصمیم اسرائیل برای توقف فعالیت مدارس «آنروا»
کد خبر: 3782705
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

تصمیم اسرائیل برای توقف فعالیت مدارس «آنروا»

گروه بین‌الملل ـ رسانه‌های عبری‌زبان از تصمیم مسئولان اسرائیل برای توقف فعالیت مدارس وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مناطق قدس شرقی از سال تحصیلی آینده خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل خبرگزاری «آناتولی عربی»؛ براساس اعلام رسانه‌های عبری‌زبان، اخیرا نشست‌هایی پشت درهای بسته در شورای امنیت ملی وابسته به دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به منظور بررسی توقف فعایت مدارس «آنروا» در قدس شرقی برگزار شده است.
 
براساس این گزارش، نتانیاهو در برخی از این نشست‌ها شرکت کرده و این تصمیمات، در پی طرح‌هایی است که «نیر برکت» شهردار پیشین قدس در رابطه با مؤسسات آموزشی «آنروا» ارائه داده است.
 
گفتنی است، این طرح پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لغو کمک مالی به «آنروا» در سال گذشته میلادی، مطرح شد.
 
پس از قطع کمک مالی آمریکا به آنروا، این آژانس بین‌المللی دچار بحران مالی شدیدی شده، به گونه‌ای که 1600 دانش‌آموز فلسطینی در مدارس «آنروا» در حال تحصیل هستند. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا)، توسط سازمان ملل متحد در سال 1949 میلادی برای حمایت از پناهندگان فلسطینی ایجاد شد.
انتهای پیام
captcha