اجرای طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در اسدآباد
کد خبر: 3782760
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

اجرای طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در اسدآباد

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اسدآباد از برگزاری برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در ایام دهه فجر فاطمی امسال خبر داد.

اجرای طرح «10 شب 10 مسجد» در اسدآبادعلی قبادی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که مصادف با ایام فاطمیه است اجرای برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده که این برنامه‌ها ضمن ارتقای نشاط اجتماعی با رنگ و بوی ایام دهه فجر فاطمی و با حضور پررنگ مردمی برگزار خواهد شد.
وی برپایی خیمه‌های معرفت به منظور پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مشاوره مسائل اخلاقی و خانوادگی در بقاع متبرکه شاخص شهرستان، شعرخوانی شاعران انقلابی، قرائت قرآن، مداحی، فضاسازی در بقاع متبرکه، پیاده‌روی خانوادگی از روستاهای بخش آجین اسدآباد به سمت امامزاده پیرسلمان(ع) را از جمله اهم برنامه‌های اداره اوقاف اسدآباد به مناسبت ایام فجر فاطمی دانست و افزود: به همین مناسبت در 16 بهمن ماه تعداد 3 هزار و 500 قرص نان نیز در منطقه شهراب توزیع خواهد شد.
قبادی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای 13 امامزاده، 11 موقوفه منفعتی و 150 موقوفه انتفاعی بوده و بعد از ملایر و همدان بالاترین رتبه درآمد موقافات را در استان همدان دارد، یاد آور شد: بیش از 75 درصد اماکن و بقاع متبرکه اسدآباد دارای سند مالکیت هستند که سند مالکیت 36 مورد از اماکن و بقاع متبرکه شهرستان طی یکسال گذشته اخذ شده است.
وی همچنین با اشاره به وجود 13 امامزاده در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: تا کنون 60 درصد امامزاده‌های این شهرستان مرمت شده و تعمیر و مرمت و ساماندهی مابقی امامزاده‌ها را نیز در برنامه داریم.
قبادی درآمد حاصل از امامزاده‌های این شهرستان را طی یکسال گذشته افزون بر 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در رابطه با بحث مرمت امامزاده‌ها در حال حاضر مرمت و بازسازی امامزاده عبدالله(ع) به اتمام رسیده و تخریب 3 امامزاده نیز در راستای مرمت و بازسازی انجام گرفته است.
انتهای پیام

captcha