فعالیت ۴۱۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3782782
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

فعالیت ۴۱۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱۷ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان فعال است، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های تعریف شده این گروه‌های جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

فعالیت 417 گروه جهادی شناسنامه‌دار در آذربایجان‌شرقی

سرهنگ محمداسکندری، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از طرح‌های زودبازده را از دستاوردها و اهداف مهم این سازمان بیان کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم تحقق اقتصادی مقاومتی در حوزه‌های مختلف، تنها راه پیشرفت و توسعه کشور در همین موضوع نهفته شده است و همه باید برای تحقق آن اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 417 گروه جهادی شناسنامه‌دار در آذربایجان‌شرقی فعال است، افزود: فعالیت‌ها و برنامه‌های تعریف شده آن‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: چابکی، تخصص و تعهد از جمله ویژگی های بارز این گروه‌ها است که لازمه اقتصاد مقاومتی است و در بسیاری از حوزه‌ها کمک حال دولت و دستگاه‌های اجرایی بوده‌ایم.

اسکندری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 97 هزار نفرساعت انواع خدمات عمرانی، عمومی، رفاهی، فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی در قالب گروه‌های جهادی در حاشیه شهرها و روستاهای محروم استان به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، برپایی اردوهای جهادی بسیج سازندگی استان را یک، سه و هفت روزه اعلام و اضافه کرد: این اردوها در قالب بسیج اقشار و در تخصص‌ها و رشته‌های مورد نیاز در مناطق محروم برگزار شده که آثار و ثمرات بسیار مطلوب و مناسبی در پی داشته است.

وی، اردوهای جهادی را ستون اصلی سازمان بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: بر اثر فعالیت این اردوها بسیاری از هزینه‌های دولت کاهش یافته است که این امر می‌تواند برای دستگاه‌های دولتی برای واگذاری بخشی از طرح‌های خود به بسیج سازندگی ترغیب کننده و تشویق کننده جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

اسکندری، احداث 145 واحد مسکن مددجویان بهزیستی، 21 واحد مسکن محرومان، 15 طرح عمرانی در حاشیه شهرها و روستاهای محروم، 117 مورد مرمت مدارس، 11 طرح مرمت مسجد و حسینیه و ارائه صدها خدمات رفاهی، بهداشتی و معیشتی را نمونه‌ای از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از اول امسال تاکنون بیان کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کشور امروز بیش از هر چیزی به عمل جهادی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه خدمات‌رسانی نیاز دارد، یادآور شد: از آنجائی که خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی است، می توان با هم‌افزایی و پرهیز از هرگونه عملکرد جزیره‌ای، نسبت به تحقق این هدف مهم امیدوار شد و بسیج سازندگی در این راستا رسالت‌های تعریف شده‌ای دارد.

انتهای پیام

captcha