فعالیت ۷۱ کتابخانه عمومی در سمنان
کد خبر: 3782805
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

فعالیت ۷۱ کتابخانه عمومی در سمنان

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان فعالیت دارند، گفت: در این تعداد کتابخانه ۵۵.۸ درصد بانوان و ۴۴.۲ درصد آقایان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و ۱۰۶ کتابدار در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 71  کتابخانه عمومی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شب گذشته، 29 دی در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان سمنان از فعالیت ۷۱ کتابخانه عمومی در استان سمنان خبر داد و افزود: در این تعداد کتابخانه ۵۵.۸ درصد بانوان و ۴۴.۲ درصد آقایان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و ۱۰۶ کتابدار در آن‌ها فعالیت می‌کنند.
به گفته وی، برای هر ۹ هزار و ۷۵۵ نفر یک کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که در این راستا گسترش کتابخانه‌ها در مناطق شهری و روستایی در دستور کار است و می‌کوشیم تا حداکثر بهره‌مندی مردم ساکن در نواحی دوردست به مطالعه فراهم شود.
سماکوش با بیان اینکه سهم نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی طی سال جاری مبلغ پنج میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال گزارش می‌شود، متذکر شد: این رقم در مقایسه با سال قبل رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد که خوشبختانه شهرداری‌های استان نسبت به این مقوله حساس بوده و در اسرع وقت سهم خود را واریز می‌کنند.

captcha