مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در دفتر آیت‌الله وحید خراسانی برگزار شد
کد خبر: 3782850
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در دفتر آیت‌الله وحید خراسانی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) امروز با حضور آیت‌الله وحید خراسانی و جمعی از شیعیان و محبین اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

مراسم عزاداری حضرت زهرا (س)در دفتر آیت‌الله وحید خراسانی برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی امروز، 30 دی، در این مراسم که با حضور آیت‌الله وحید خراسانی برگزار شد با بیان اینکه خطبه صدیقه طاهره از خطبه‌هایی است که در کتاب‌های مختلف شیعه و سنی نقل شده و دارای سند معتبر است گفت: این خطبه دارای بخش‌هایی همچون فلسفه احکام، اهداف پیامبر(ص)، خدمات حضرت علی(ع)، حوادث بعد پیامبر(ص) و بخشی عمده مربوط به دفاع از ولایت است.
سخنران این مراسم افزود: مباحثی که در مورد ولایت بیان شده تنها از حضرت فاطمه(س) برمی آید و کسی غیر از ایشان نمی‌توانست این حرف را بزند.
وی اظهار کرد: در قدیمی‌ترین مسند فاطمی بیان شده که حضرت فاطمه، شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) بوده است، این شباهت در رفتار واخلاق و... بوده است اما بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)،حضرت زهرا(س) ناله می‌زدند و تنها آروزی شهادت داشتند.
سخنران این مراسم افزود: آنچه مشخص است این است که غاصبین خلافت، اهانت‌‌های زیادی به حضرت کردند، حضرت علی(ع) نگران بودند که حوادثی برای زهرای مرضیه(س) ایجاد شود که بعضی از آن حوادث، اتفاقات آتش زدن درب، فشار بین درب و دیوار بود چون آنها از هیچ چیز و از هیچ عملی ابایی نداشتند.
حسینی قمی گفت: زمانی که حضرت زهرا(س) خطبه‌ای که به نام خودشان است درکنار منبر پیامبر(ص) ایراد می‌کنند و حوادث را بیان می کنند از آن مردم حرکتی در دفاع از ولایت و دین مشاهده نمی‌‎شود.
سخنران این مراسم افزود:  بعد از 25 سال همین افراد در جنگ جمل علیه ولایت به میدان می‌آیند و در آن جنگ این سلاطین چه کار کردند که ده ها هزار نفر را همراه خود کردند.
وی در پایان تاکید کرد: حضرت علی(ع)، پنج سال درگیر انواع جنگ‌ها بود و در این جنگ افراد زیادی که برای جنگ با حضرت به میدان آمده بودند کشته شدند اما این سؤال همیشه مطرح بوده که چه شد که ده‌ها هزار نفر بعد از 25 سال علیه ولایت به میدان آمدند ولی در زمانی که حضرت زهرا(س) خطبه ای در دفاع از ولایت ایراد می‌کنند هیچ کس قدم از حریم ولایت و امامت دفاع نمی‌کند.
انتهای پیام
captcha